۱۰ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۲:۱۱
کد خبر: ۹۹۳۳۶
عضو خبرگان رهبری:

موفقیت حوزه‌ علمیه در گرو آموزش همراه با تزکیه است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گلستان، توجه به علم، اخلاق و تزکیه را سه وظیفه مهم امروز حوزه‌های علمیه دانست و گفت: حرکت در این مسیر موفقیت حوزه را تضمین می کند.
آيت الله نور مفيدي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان، امروز در جمع روحانیان اهل سنت شمال کشور در گرگان با بیان این که حوزه های علمیه مسؤولیت بسیار بزرگی در جامعه دینی بر عهده دارند، گفت: مسؤولیت طلاب و روحانیان حوزه‌های علمیه همانند انبیای الهی است که باید حفظ شود.

وی افزود: اگر ما بتوانیم از این فرصت پیش آمده در حد توان خود استفاده کنیم و متناسب با مسؤولیتی که پیامبر اکرم‌(ص) بر عهده ما گذاشته، انجام وظیفه کنیم، بهترین سرمایه برای آخرت ما خواهد بود.

امام جمعه گرگان با بیان این که حوزه های علمیه سه مسؤولیت کلی و علمی بر عهده آنان است، تصریح کرد: حرکت در مسیر علم و دانش یکی از مسؤولیت‌های حوزه‌های علمیه است.

آیت الله نورمفیدی‌ با بیان این که باید دانسته‌های خود را منطبق با زمان و با زبان زمان به مردم منتقل کنیم، خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد معارف دینی با ادبیات 500 و 200 سال قبل به مردم گفته شود، مردم از دین فاصله خواهند گرفت.

نماینده ولی فقیه در گلستان افزود: علمای دینی باید با توجه به شرایط زمان و مخاطب‌ها، مباحث دینی، علم و تفسیر قرآن و حدیث را به شیوه‌ای معنا کنند تا نسل امروز مطالبی را فرا گیرند.

وی تزکیه را از دیگر مسؤولیت‌های حوزه های علمیه دانست و گفت: علومی که طلاب در حوزه های علمیه می‌آموزند باید در قلب و روح آنها تأثیر‌گذار باشد.

امام جمعه گرگان با بیان این که عالمی که اهل عمل نباشد، کشنده می‌شود، گفت: آن علمی به درد می‌خورد که دل را در اختیار بگیرد و به دل بنشیند و اثر‌گذار باشد.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: به فرموده پیامبر(ص)، اگر کسی به منظور توجه و جلب مردم به دنبال علم برود، به بهشت راه نمی یابد.

وی توجه به اخلاق را مسؤولیت دیگر حوزه های علمیه دانست و گفت: اخلاق عالم باید گونه‌ای باشد که مردم را به سوی دین خدا جلب کند.

آیت الله نورمفیدی، با بیان این که اخلاق شامل، اخلاق تبلیغی، اخلاق اجتماعی و خانوادگی است، افزود: اخلاق تبلیغ خود بعدی از اخلاق است و با هر اخلاقی نمی توان به تبلیغ دین پرداخت.

وی یادآور شد: اخلاق اجتماعی در بعد اجتماع و برخوردها قرار دارد و اخلاق رسول خدا سبب جذب مردم به سوی خود شد.

نماینده ولی فقیه در گلستان تأکید کرد: همه مردم باید اخلاق خوب داشته باشند و علمای دینی نیز با برخورداری از اخلاق مناسب به تبلیغ بپردازند.

وی با بیان این که اگر علم در اختیار انسان باشد، هم برای خود و دیگران مفید است، گفت: علم باید توأم با عمل باشد و آنچه را که می دانیم به دل مردم بنشیند./950/پ202/س
ارسال نظرات