۰۷ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۷:۴۹
کد خبر: ۹۹۱۶۲
مدرس خارج فقه حوزه علمیه قم:

بالندگی حوزه علمیه قم به برکت وجود بارگاه ملکوتی حضرت معصومه است

خبرگزاری رسا ـ استاد درس خارج فقه حوزه علمیه قم با اشاره به سالروز ورود حضرت معصومه‌(س) به شهر قم، بالندگی حوزه علمیه قم را به برکت وجود بارگاه ملکوتی ایشان در این شهر مقدس دانست.
حرم حضرت فاطمه معصومه


حجت الاسلام و المسلمین محمدحسین احمدی فقیه یزدی، مدرس خارج فقه حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با تبریک سالروز ورود حضرت معصومه(س) به شهر مقدس قم، بالندگی حوزه علمیه قم را به برکت وجود بارگاه ملکوتی این بانوی کریمه اهل بیت(ع) دانست.

وی با بیان این‌که حضرت معصومه(س) برای رسیدن به محضر امام رضا(ع) وارد ایران شدند و پس از طی مسیری به شهر قم رسیدند، گفت: اهل قم استقبال فوق‌العاده‌ای از ایشان به عمل آوردند و جمع کثیری از مردم ورود آن حضرت را به این شهر گرامی داشتند.

این مدرس خارج فقه حوزه علمیه قم با اشاره به منطقه چهل اختران قم که اکنون محل دفن بانوانی با فضیلت است، خاطرنشان کرد:‌ خانم‌های که اکثراً اهل علم و فضیلت بودند در محضر حضرت معصومه(س) جمع می‌شدند و از دریای علم و فضیلت ایشان استفاده می‌کردند؛ این افراد اکنون در منطقه چهل اختران قم به خاک سپرده شده‌اند.

وی شهر قم را به سبب بارگاه ملکوتی حضرت معصومه(س) بسیار مقدس دانست و با بیان این‌که به سبب تجمع رواة احادیث در این شهر، مردم ارزش بالایی برای علم و دانش قائل بودند، گفت: شهر مقدس قم پس از ورود حضرت معصومه(س) مبدأ علمی جهان تشیع شد.

حجت الاسلام والمسلمین احمدی فقیه یزدی اظهار داشت: شهر مقدس قم به برکت وجود بارگاه ملکوتی حضرت معصومه(س) و امامزادگان واجب‌التعظیمی که در اطراف این شهر تا کاشان قرار دارد، عش آل محمد(ص) نام گرفته است و عظمت آن تنها به برکت عظمت حضرت معصومه(س) حاصل شده است.

وی از حوزه علمیه قم به عنوان پایگاه علمی جهان تشیع و جهان اسلام نام برد و گفت: اگرچه زمانی نجف اشرف پایگاه علمی جهان تشیع بود، اما اکنون عظمت حوزه علمیه قم به واسطه برکت این بانوی کریمه اهل بیت(ع) و پرورش مراجع بزرگواری که در کنار بارگاه ملکوتی ایشان پرورش یافتند، در جهان اسلام نمونه ندارد.

این مدرس خارج فقه حوزه علمیه قم افزود: میرزای قمی، شیخ عبدالکریم حائری، حضرت آیت‌الله بروجردی، حضرت امام خمینی‌(ره)، آیت‌الله خوانساری، علامه طباطبایی‌(ره)، حضرت آیت‌الله مرعشی نجفی، حضرت آیت‌الله اراکی و علمای دیگری که در شهر مقدس قم و در کنار بارگاه ملکوتی حضرت معصومه(س) پرورش یافته‌اند در عظمت آن حضرت سفارش‌های بسیاری دارند.

وی با اشاره به روایات متعددی که درباره شخصیت حضرت معصومه(س) از ائمه اطهار(ع) نقل شده است، ابراز داشت: براساس روایتی هرکس که ایشان را زیارت کند مانند آن است که حضرت امام رضا(ع) را در مشهد مقدس زیارت کرده است.

حجت الاسلام و المسلمین احمدی فقیه یزدی با بیان این‌که در روایات دیگری آمده است که هرکس که می‌خواهد حضرت فاطمه(س) را زیارت کند، حضرت معصومه(س) را در قم زیارت کند، اضافه کرد: در برخی از روایات شفاعت آن حضرت پیش از شفاعت حضرت زهرا(س) مطرح است.

وی با اشاره به سفارش‌های مکرر حضرت امام رضا(ع) برای زیارت حضرت معصومه(س) در قم، گفت: شخصیت حضرت معصومه(س) به تنهایی ملاک عظمت ایشان نبوده است؛ بلکه باید گفت که آن حضرت در میان بیست خواهر خود، در بالاترین درجه قرار داشتند. /920/ت302/ع

ارسال نظرات