۲۸ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۹۸۴۵۸
با سخنرانی آیت الله مصباح یزدی؛

همایش الهیات در تفسیر المیزان در قم برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش الهیات در تفسیر المیزان با سخنرانی آیت الله مصباح یزدی رییس مؤسسه ‌آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در شهر مقدس قم برگزار شد.
آيت الله مصباح يزدي در همايش الهيات در تفسير الميزان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش الهیات در تفسیر المیزان پیش از ظهر پنج شنبه در سالن همایش موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با سخنرانی آیت الله مصباح یزدی عضو مجلس خبرگان رهبری برگزار شد.

در این همایش که به همت گروه تفسیر و علوم قرآن معاونت پژوهشی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قم در تالار امام خمینی این نهاد علمی برگزار شد، آیت الله مصباح یزدی عضو مجلس خبرگان رهبری، آیت الله حسن ممدوحی از اعضای جامعه مدرسین، حجت الاسلام والمسلمین محمود رجبی، قائم مقام موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا فیاضی عضو جامعه مدرسین و عضو هیات علمی مؤسسه امام، حجت الاسلام احمدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی به بیان دیدگاه خود پرداختند و از مرحوم علامه طباطبایی به عنوان یکی از بزرگ ترین مفسرین قرآن کریم یاد کردند.

آیت الله محمد تقی مصباح یزدی و حجت الاسلام والمسلمین محمود رجبی رییس و قائم مقام مؤسسه ‌آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قم در این همایش به عنوان سخنران اصلی به بیان دیدگاه های خود پرداختند و میزگردی علمی نیز با حضور آیت الله ممدوحی، حجت الاسلام والمسلمین فیاضی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و حجت الاسلام احمدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور برگزار شد.

آیت الله مصباح یزدی در این همایش با اشاره به برخی تفاوت نگرش مفسران و صاحبنظران، گفت: علامه طباطبایی برخلاف برخی از مفسران از جمله فخر رازی، معتقد بودند که آیات قرآن در مقام اثبات وجود خدا نیست و این مساله یک موضوع مفروغ عنه به حساب می آید.

قائم مقام موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) نیز در این مراسم تدوین و تالیف معاجم تخصصی برای تفسیر المیزان را ضروری دانست و گفت: المیزان دریایی عظیم است که علما اذعان می کردند که با فکر نمی شد این چنین اثری را تالیف کرد و نوشت.

آیت الله ممدوحی نیز در این همایش با بیان اینکه آثار علامه طباطبایی متاسفانه در حوزه علمیه مغفول و مهجور مانده است.

وی گفت: کتب و آثار علامه طباطبایی به قدری موضوعات علمی و تحقیقاتی دارد که باید به آن بیشتر توجه شود و حضرت آیت الله جوادی آملی آثار علامه را احیا کرده اند.

حجت الاسلام والمسلمین فیاضی عضو جامعه مدرسین و حجت الاسلام احمدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور نیز در این مراسم به بیان دیدگاه های خود پرداختند. /924/پ202/ص
ارسال نظرات