۲۸ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۳:۳۳
کد خبر: ۹۸۴۴۰
آیت‌الله مقتدایی:

رشد پژوهش و تحقیق در حوزه‌های علمیه محسوس است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به اهتمام ویژه رهبر معظم انقلاب بر امر تحقیق و پژوهش، تکریم از مؤلفان و پژوهشگران حوزوی را وظیفه مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه دانست.
آيت الله مقتدايي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله مرتضی مقتدایی، مدیر حوزه‌های علمیه، پیش از ظهر امروز در دوازدهمین همایش کتاب سال حوزه با اشاره به اهتمام ویژه رهبر معظم انقلاب بر امر تحقیق و پژوهش، رشد پژوهش و تحقیق در حوزه‌های علمیه را محسوس و تکریم از مؤلفان و پژوهشگران حوزوی را وظیفه مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه دانست.

وی هدف از برگزاری همایش کتاب سال حوزه را تشویق اندیشمندان حوزوی دانست و با اشاره به سفر رهبر معظم انقلاب به شهر مقدس قم، گفت: مقام معظم رهبری در جلسه‌ای که با شورای عالی حوزه داشتند، فرمودند در دیدار با یکی از مراجع، ایشان خواستار تشویق و ترغیب فضلا و اساتید حوزه شدند.

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان این‌که آن مرجع تقلید خدمت رهبر معظم انقلاب پیشنهاد کرده بودند که اگر قرار است هدیه‌ای به فضلا و اساتید داده شود، این‌کار به دست مبارک شما اهدا شود که اثرش بالاتر است، افزود: مقام معظم رهبری در این‌باره فرموده بودند که حضور من و یا اهدای هدیه به دست من خیلی لازم نیست، اما وجود چنین کاری را لازم و ضروری می‌دانم.

وی ادامه داد: من خدمت رهبر معظم انقلاب عرض کردم که شکر خدا، مراسمی مانند کتاب سال حوزه را همه ساله برگزار می‌کنیم که البته امسال هم دوازدهمین همایش را برگزار خواهیم کرد که البته اثرهایی هم داشته است.

آیت‌الله مقتدایی در ادامه سخنان خود با بیان این‌که در سفر مقام معظم رهبری به قم پیشنهاد شد که نمایشگاهی از آثار پژوهشگران برپا و ایشان از این نمایشگاه بازدید کنند، ابراز داشت: نمایشگاهی از آثار پژوهشکده‌ها، پژوهش‌ها و مؤسسات پژوهشی برپا شد و مقام معظم رهبری از این نمایشگاه بازدید کردند.

رییس شورای سیاستگذاری کتاب سال حوزه تصریح کرد: مقام معظم رهبری اهتمام ویژه‌ای بر امر پژوهش، تألیف و تحقیق داشتند و یک بعدازظهر خود را به این امر اختصاص دادند که لازم است این ضرورت مورد توجه بزرگان حوزه قرار گیرد.

وی با بیان این‌که معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه پس از دیدار رهبر معظم انقلاب از نمایشگاه آثار پژوهشی جلسه‌ای تشکیل داد و از مدیران و مؤسسان این مراکز در این جلسه شرکت کردند، گفت: در این مراسم از مراکز پژوهشی خواسته شد که با جلوگیری از آسیب‌هایی همچون موازی‌کاری و با ایجاد تعامل هرچه بیشتر بین مراکز حوزوی، سبب تقویت پژوهش، تألیف و تحقیق شوند.

مدیر حوزه‌های علمیه تصریح کرد: در جلسه هم‌اندیشی مراکز پژوهشی حوزوی قرار بر این شد که پس از تشکیل کمیسیون‌هایی، هماهنگی کاملی بین تمام مراکز تألیف، تحقیق و پژوهش قم ایجاد شود که آن را یکی از برکات سفر مقام معظم رهبری به این شهر مقدس می‌دانم.

وی در پایان سخنان خود با بیان این‌که تجلیل و تکریم از مؤلفان و پژوهشگران حوزوی وظیفه مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه و تشویقی برای دیگران است، از رشد سی درصدی تألیفات حوزه نسبت به سال گذشته خبر داد. /920/پ202/ص

ارسال نظرات