۲۴ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۹:۴۶
کد خبر: ۹۸۱۲۴

تأکید امام جمعه میانه بر تقویت حوزه‌های علمیه شهرستانی

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه میانه گفت: با تقویت حوزه‌های علمیه شهرستانی و پرورش روحانیان توانمند و آگاه به زمان، نیاز کشور به روحانیان مهذب و عالم برطرف می‌شود.
طلاب جوان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام محمدرضا حامدی، امام جمعه میانه، روزگذشته در جلسه شورای اداری این شهرستان با تاکید بر راه اندازی حوزه علمیه در میانه اظهار داشت: این شهر همواره مهد پرورش علمای بزرگ تاریخ تشیع از جمله آیت الله احمدی میانجی، مرحوم حجتی‌ها، مرحوم زنوزی و امام جمعه شهید میانه آیت الله شیخ رفعت الله حامدی بوده است.

وی با بیان اینکه وضعیت آموزش علوم دینی در شهرستان میانه شایسته این شهر پهناور در استان آذربایجان شرقی نیست، گفت: خلأ حوزه علمیه در شهرستان میانه به عنوان یکی از شهرستان‌های عالم پرور و طلبه خیز در سطح کشور از مدت‌ها پیش احساس می‌شد که با تلاش و پیگیری‌های امام جمعه شهید آیت الله حامدی بالاخره سال گذشته به ثمر نشست.

امام جمعه میانه با تأکید بر تقویت مسائل آموزشی در حوزه‌های علمیه شهرستانی خاطر‌نشان کرد: باید با تقویت حوزه‌های علمیه شهرستانی و پرورش روحانیان توانمند و آگاه به زمان، نیاز کشور به روحانیان مهذب و عالم را برطرف کرد.

حجت الاسلام حامدی بر تمرکز زدایی از حوزه‌های علمیه بزرگ کشور تأکید کرد و گفت: اگر خواهان تحول در حوزه‌های علمیه هستیم، ضرورت تقویت مدارس علمیه شهرستان ها و هجرت استادان برجسته قم به استان‌ها برای برپایی کرسی‌های درس و بحث ضروری است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش روحانیت در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع از آرمان‌های اصیل امام راحل اظهار داشت: وجود سه هزار و 700 شهید روحانی در‌ دوران انقلاب و پس از آن دلیلی بر نقش تأثیر‌گذار روحانیت در هدایت و رهبری حرکت های مردمی برای پیروزی نظام اسلامی ایران است.

امام جمعه میانه حفظ و حراست از ارزش های دینی و حضور در سنگر ولایت را رسالت امروز و خطیر روحانیت دانست و گفت: مسؤولان بایستی در کنار حوزه های علمیه و روحانیت در دفاع از دستاوردهای انقلاب اسلامی پیشقدم باشند./935/پ202/س
ارسال نظرات