۲۴ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۱:۵۷
کد خبر: ۹۸۰۷۱

علمای لبنان و فلسطین پیروزی ملت مصر را تبریک گفتند

خبرگزاری رسا ـ علمای لبنان و فلسطین پیروزی ملت مصر را تبریک گفتند و آغاز مرحله تاریخی تازه ای در تاریخ امت اسلام را اعلام کردند.
پيروزي انقلاب مصر پيروزي انقلاب مصر پيروزي انقلاب مصر
به گزارش خبرگزاری رسا، علامه شیخ عفیف نابلسی، مدیر حوزه امام صادق(ع) در صیدا در جنوب لبنان در دیدار روز گذشته خود با عبدالرحیم مراد، وزیر پیشین لبنان، پیروزی انقلاب مردمی مصر را موجب قرار گرفتن امت اسلام در برابر چشم اندازی جدید و تقویت جنبش ملت ها و گزینه های آنها در رویارویی با ستمگری و بیدادگری دانست.

وی با تاکید بر ضرورت تشکیل حکومتی در مصر که بنابر خواسته های مردم از جمله قطع رابطه با اسراییل و لغو تمام توافقنامه ها با دشمن صهیونیستی، عمل کند، افزود: اسراییلی ها باید بدانند که مصر موضعی بی طرف نخواهد گرفت، بلکه پشتیبان و یاور ملت فلسطین برای آزادسازی سرزمین های اشغالی خواهد بود.

شیخ احمد قبلان، مفتی برجسته شیعه در لبنان نیز روز گذشته انقلاب مردم مصر را افتخارآمیز خواند و این انقلاب را مصداق «انتصار مبین» و پیروزی آشکار دانست و ملت های عربی و اسلامی را به بازآفرینی این انقلاب بزرگ فراخواند.

وی با اشاره به اینکه در آستانه مرحله تاریخی تازه ای قرار گرفته ایم، تاکید کرد: زمان آن فرارسیده است که همه با هم به پا خیزیم و بر علیه رژیم های طاغوتی انقلاب کنیم و میهنی بسازیم که شایسته عزت و کرامت ملت هایی باشد که خواری و ذلت را نمی پذیرند.

شیخ مصطفی ملص، رییس نشست همبستگی ملی در شمال لبنان نیز با صدور بیانیه ای، پیروزی انقلاب ملت مصر را تبریک گفت و تاکید کرد: سرنگونی رژیم حسنی مبارک، آغاز دوران عربی جدیدی است که در آن تمام جلوه های خواری و شکست از بین خواهد رفت.

رییس نشست همبستگی ملی در شمال لبنان، انقلاب مردمی مصر را نقطه عطفی در تاریخ امت اسلام دانست و گفت: جنبش مردمی مصر با سرنگون ساختن رژیمی که تاریخش لبریز از شکست و تجاوزگری بود، نبض انقلاب را در وجدان ما دوباره زنده کرد.

جبهه عمل اسلامی لبنان نیز پیروزی پرخیر و برکت مصر و سرنگونی مبارک و همدستانش را به ملت مصر تبریک گفت و ابراز داشت: خون شهدا و پایداری و پایمردی جوانان و ملت مصر و عزم و اراده مستحکم آنها همراه با توکل به خداوند متعال، عامل اصلی سرنگونی رژیم ستمگر پیشین بود.

این جبهه، سرنگونی رژیم مبارک را سرنگونی دسیسه کمپ دیوید و جریان وابستگی، مزدوری و عقب ماندگی عربی و پیروزی راه مقاومت و همه ملت های مستضعف عربی و اسلامی دانست و افزود: این پیروزی الاهی بزرگ باید جبهه رویارویی با دشمن صهیونیستی و آمریکایی را برای بازگردان عزت و کرامت امت اسلام و آزادسازی سرزمین های اشغالی، تقویت کند.

از سوی دیگر، جمعیت علمای فلسطین، روز گذشته در بیانیه ای با تبریک پیروزی انقلاب مردمی مصر علیه ستمگری و بیدادگری رژیم حسنی مبارک، گفت: علمای فلسطین در چند روز گذشته قیام تمامی قشرهای ملت مصر اعم از علما، سیاستمداران، جوانان و زنان و پیرانش را با توجه بسیار دنبال کردند تا اینکه ملت مصر به یاری خداوند متعال، رژیم مستبد و ستمگر مبارک را سرنگون کردند.

این جمعیت از شورای حکومتی جدید مصر خواست تا به دیده برادری به غزه بنگرد و به محاصره ناجوانمردانه این منطقه پایان بخشد و گذرگاه های آن را باز کند، و تاکید کرد: رژیم صهیونیستی دشمن مشترک ما و مصر و امت های عربی و اسلامی است./981/گ
ارسال نظرات