۲۲ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۹۷۹۵۳
رییس جمهور در جمع راهپیمایان 22 بهمن:

انقلاب اسلامی راهیابی به عدالت و توحید را پیش روی جامعه جهانی قرار داده است

خبرگزاری رسا ـ رییس جمهور در جمع میلیونی راهپیمایان 22 بهمن گفت: عده ای تلاش می‌کنند وجهه نورانی ملت ایران را مخدوش کنند؛ اما من مطمئنم ملت ایران با قدرت و عنایت الهی صراط مستقیم را رها نخواهد کرد و آنها نا‌امید خواهند شد.
راهپيمايي 22 بهمن در تهران
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمود احمدی نژاد، رییس جمهور کشور‌مان، پیش از ظهر امروز در جمع برگزار‌کنندگان سی و سومین همایش بزرگ میلیونی ملت انقلابی ایران در میدان آزادی پایتخت در سخنانی با تبریک فرارسیدن بهار سی و سوم انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: ملت ایران با پیروزی انقلاب اسلامی یک مکتب بزرگ و تاریخی بیداری جهانی را پایه گذاری کرده و راهٍ راهیابی انسان به عدالت و توحید را پیش روی ملت خود و جامعه جهانی قرار داده است.

وی افزود: آزادی حقیقی تنها در سایه عبودیت خدای یگانه محقق‌ می شود و‌ روشن است که واسطه حرکت انسان در مسیر عبودیت انسان کامل و راه نورانی ولایت و امامت است، یعنی همه انبیا آمده‌اند تا بشر را با این مسأله آشنا کنند؛ اما هنوز به جز معدودی از بزرگان هستی کسی طعم واقعی آن را نچشیده‌، آنچه که خدای متعال خلق کرده و خواسته تا به آن نقطه برسد، هنوز محقق نشده است.

رییس دولت دهم نظام جمهوری اسلامی ایران با بیان این‌که انقلاب اسلامی با رهبری امام خمینی(ره) در نقطه فقر استیلای سیاهی در زمین به وجود آمد، ابراز داشت: ملت ایران با پیروزی انقلاب اسلامی یک مکتب بزرگ و تاریخی بیداری جهانی را پایه‌گذاری کرده و راهٍ راهیابی انسان به عدالت و توحید را پیش روی ملت خود و جامعه جهانی قرار داده است.

وی تصریح کرد: هدف انقلاب اسلامی پی‌گیری عدالت و حاکمیت آن در جهان است، بدون عدالت، کرامت انسانی وجود ندارد؛ چون همه انبیا آمده اند ‌بشریت را در مسیر این آرمان بزرگ هدایت کنند‌، آمده اند تا انسان را یک گام به سوی ظهور نزدیک‌تر کنند.

احمدی‌نژاد ادامه داد:‌ این انقلاب متعلق به همه انسان‌ها‌، ملت‌ها و هر فطرت پاکی است که در هر نقطه عالم حضور دارد، انقلاب اسلامی به سوی کمال الهی و راه پیامبر(ص) قرار دارد، اعتقاد به این مسأله، یعنی امیدواری پیوسته، توسعه و تعمیق ایمان، هر سال که می‌گذرد ما یک سال به آرمان و تحقق این هدف بزرگ نزدیک می‌شویم، هر فجر یک گام به جلو تر‌.

وی در ادامه با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی یادآور شد: همه سلطه‌گران به دنبال آن هستند که از ملت‌ها خود‌باوری را بگیرد، انقلاب اسلامی خودباوری را در ملت ما ایجاد کرد، توانمندی ملت ایران با انقلاب باور شد، امروز هم باور داریم هر هدفی هرچقدر بزرگ، دور از دسترس ملت ایران و به خصوص جوانان نخواهد بود.

رییس دولت جمهوری اسلامی همچنین خاطر‌نشان کرد: انقلاب همبستگی و وحدت را آورد، وحدت بی‌نظیری که بر اساس توسل به خدا در ایران زمین به وجود آورد که پیشرفت‌های عظیم علمی صنعتی را به ارمغان آورد، امروز دانشمندان ایران در همه عرصه‌ها‌ی مختلف علمی فعال هستند.

وی با بیان این‌که پیشرفت‌های هوا فضا، به اندازه‌ای پیشرفت داشته که در سال 90 موجودات زنده‌ای را به فضا خواهیم فرستاد، تأکید کرد: تا قبل از سال 1400 اولین ایرانی در فضا قرار خواهد گرفت و در موضوع تکنولوژی نانو پیشرفتمان به اندازه‌ای است که اگر در گذشته سوغات مسؤولان به کشورهای دیگر پسته یا فرش بود، امروز دستگاه پیشرفته نانویی سوغات نمایندگان ایران برای دیگر کشور‌ها است.

وی ادامه داد: در موضوع هسته ای نیز ملت‌های جهان ما را به عنوان خط شکن می شناسند و امروز همه چرخه، از صفر تا صد در اختیار جوانان ایران زمین است، این در حالی است که دشمنان تلاش زیادی کردند؛ اما شکست خوردند و حالا دو راه پیش رو دارند، اول این‌که مسیر گذشته را ادامه دهند، که این راه علی رغم تلاش و تمام نیروی بسیج شده‌شان نتیجه نداد و این راه شکست خورد؛ راه دیگر راه تعامل و همکاری است‌ که این راه به نفع آنها است؛ اما اگر طاقچه بالا گذاشتند این ملت راه خود را ادامه خواهد داد.

رییس جمهور منتخب مردم در خصوص توسعه عمران و آبادی پس از انقلاب اسلامی بیان داشت: در این سرزمین در سه مقطع تاریخی عمران و آبادی انجام شده است؛ اول دوران پیش از اسلام و در زمان حکومت های 300 تا 500 ساله، مقطع دوم دوران صفویه است که در سراسر کشور عمران و آبادی صورت گرفت و مرحله بعدی دوران جمهوری اسلامی است که با آگاهی می‌گویم که سازندگی در این دوران 30 ساله، بی‌نظیر بوده است.

وی با اشاره به پی‌گیری آرمان عدالت در انقلاب اسلامی گفت: پی‌گیری آرمان‌های عدالت‌خواهانه هدف ما است و علی رغم کار شکنی‌ها و فشار‌های خارجی این راه را دنبال می کنیم، از سوی دیگر، حضور در مدیریت جهان و اثر‌گذاری در مناسبات بین الملل از دیگر توفیقات جمهوری اسلامی است، جمهوری اسلامی توانسته پیام عدالت جهانی را در گوش جامعه جهانی زمزمه کند.

احمدی‌نژاد با بیان این‌که انقلاب اسلامی آغازی بود و هرگز پایان نخواهد داشت،‌ با اشاره به مدیریت امام عصر(عج) و واقعه شریف ظهور اظهار داشت: امامخمینی‌(ره) بارها فرمودند‌ و رهبر معظم انقلاب نیز به این نکته اشاره داشتند که دستی الهی کارها را هدایت می‌کند.

وی با اشاره به این‌که خیزش انقلاب از نقطه به نقطه زمین آغاز شده است، گفت: میل به توحید و عدالت حقیقتی روز افزون است، از این رو خطاب به ملت ایران عرض می‌کنم که شما در تبعیت از امام راحل با نثار جان خود هوشمندی و همدلی و با مجاهدت بی‌نظیر توحید و عدالت را احیا کردید.

رییس جمهور کشورمان ابراز داشت: اگر می‌خواهیم همچنان در مسیر عدالت باشیم باید همچنان در آن قرار گیریم و در مسیر صحیح انقلاب مستحکم باشیم و درجا زدن و لاابالی گری و تحجر، قدرت ملت ما را کم نکند؛ نباید اجازه داد عده‌ای دستاوردهای انقلاب را به پای خود بنویسند.

وی افزود: عده‌ای تلاش می‌کنند وجهه نورانی ملت ایران را مخدوش کنند؛ اما من مطمئنم ملت ایران با قدرت و عنایت الهی صراط مستقیم را رها نخواهد کرد و آنها نا امید خواهند شد.

احمدی نژاد تصریح کرد: برخی خود را مالک انقلاب می‌دانند، اینها یا از روز اول مبارز نبودند و یا این‌که خسته شده‌اند‌، این افراد باید بدانند که نسل‌های جدید و نسل امروز انقلاب مؤمن‌تر و انقلابی‌تر راه را ادامه می‌دهد.

وی خطاب به ملت مصر نیز اشاره داشت: به جوانان مصر و ملت‌های عالم عرض می‌کنم که این حق شما است که آزاده باشید و حاکمیت خود را انتخاب کنید، اعمال اراده کنید، انتخاب نوع حاکمیت خود و شخص حاکمان، حق شما است و حق شما است که در مسیر عدالت و توحید گام بردارید و آن را مطالبه کنید، قدرت اجتماع خودتان را بشناسید به همین خاطر برای خدا حرکت کنید و آرمان‌های الهی را دنبال کنید.

رییس دولت دهم خطاب به نظام سلطه و استکبار جهانی ابراز داشت: اگر شما می‌خواهید ملت‌ها به شما اعتماد کنند، باید در کار آنها دخالت نکنید و در عوض رژیم صهیونیستی که عامل جنایتکاری در منطقه است را کنار بگذارید و منطقه را از آن آزاد کنید و بدانید که این رژیم رژیم نقطه اشتراک زشتکاران تاریخ و نقطه اشتراک دشمنی همه ملت‌های جهان است، منطقه را از این رژیم خالی کنید.

وی تصریح کرد: بیایید در جریان عدالت قرار گیرید و با آن همراه بشوید؛ اما اگر با فریب‌کاری به دنبال سلطه و نجات صهیونیسم باشید؛ بدانید که ملت‌ها دست روی دست نخواهند گذاشت./955/پ201/س
ارسال نظرات