۲۱ بهمن ۱۳۸۹ - ۰۱:۳۳
کد خبر: ۹۷۸۰۲
مسؤول فرهنگی امور مساجد خراسان رضوی:

تفکر امام و رهبری در مقابله با فتنه، یکی است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول فرهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان رضوی با تأکید بر این‌که مدیریت فتنه کار دشواری است، ادامه داد: اگر امام خمینی(ره) بودند و با جریان فتنه 88 برخورد می‌کردند، همان مقابله‌ای را انجام می‌دادند که رهبر معظم انقلاب انجام دادند.
امام و رهبري
حجت الاسلام رضایی، مسؤول فرهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان رضوی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد با بیان این‌که اولین حرکت ها در زمان انقلاب و از زمان امام خمینی(ره) از حوزه علمیه صورت گرفته است، بیان کرد: علمای حوزه در بصیرت‌دهی به مردم نقش برجسته‌ای را در تاریخ انقلاب اسلامی ایران ایفا کردند.

حجت الاسلام رضایی به بیداری مردم از سوی حوزه اشاره کرد و با تأکید بر نقش علما و روحانیون در جریان انقلاب اسلامی تصریح کرد: وقتی مردم روحانیت را در صحنه دیدند، همپای آنها در مبارزات شرکت کردند؛ از این رو می‌توان گفت؛ اگر تأثیر حوزه علمیه بر مردم نبود مردم نیز این‌چنین وارد صحنه نبرد نمی‌شدند.

علما و فضلای حوزه همواره باعث بیداری مردم شده اند

وی با بیان این‌که علما و فضلای حوزه همواره باعث بیداری مردم شده اند، یادآور شد: اگر رهبر معظم انقلاب در بصیرت دهی مردم صحبت می کنند به این معنا نیست که مردم بصیرت ندارند؛ بلکه بر افزایش بصیرت و به روز شدن آگاهی‌های مردم تأکید دارند.

مسؤول فرهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان رضوی با تأکید بر این‌که هر اندازه بصیرت مردم بالا رود توطئه‌ها نیز رنگ می‌بازد، خاطرنشان کرد: نتیجه بصیرت دهی به مردم است که وقتی رهبر معظم انقلاب با تمام برنامه‌ریزی‌های دشمن و شایعاتی که پخش شده بود، به قم وارد شد با استقبال کم نظیر مردم این شهر و علما و روحانیون قرار گرفت.

وی بیان داشت: استقبال پرشور مردم، علما و بزرگان حوزه از رهبر معظم انقلاب، بصیرت بالای مردم قم را نشان داد و شاهد بودیم که وقتی متوجه شدند رهبر معظم انقلاب عازم قم هستند در آماده کردن و استقبال از رهبری سنگ تمام گذاشتند.

حجت الاسلام رضایی با بیان این‌که دروس حوزه در گذشته کاربردی نبود، افزود: قبل از انقلاب، جامعه در هر رکنی در رکود بود و برخی دروس حوزه نیز کاربردی نبودند؛ اما بعد از انقلاب وضعیت تغییر یافت.

حوزه در حال حاضر از پویایی و تحرک بیشتری برخوردار است

وی ادامه داد: امروز نظام اسلامی ایران به برکت تلاش‌های امام و مردم قابل مقایسه با قبل نیست و تحرکی که امروز شاهد آن هستیم، در قبل از انقلاب در حوزه نمی‌دیدیم البته این امر به این معنا نیست که حوزه تحرکی نداشته است؛ بلکه باید به صراحت گفت حوزه در حال حاضر از پویایی و تحرک بیشتری نسبت به قبل برخوردار است.

مسؤول فرهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان رضوی اسلام را دینی انفرادی و اجتماعی عنوان کرد و با بیان این‌که همه مسائل جز در تشکیل نظام اسلامی جایی ندارد، گفت: امام حکومت اسلامی را در کشور ما ایجاد کرد؛ از این رو آنچه که حوزه در کاربردی‌کردن انجام داده است در ادامه حرکت امام خمینی(ره) است.

وی تصریح کرد: قبل از انقلاب برخی از درس‌ها تنها خوانده می‌شد و ارائه کاربردی آن مطرح نبود؛ اما بحث کاربردی کردن علوم در حوزه اکنون جایگاه دیگری دارد.

حجت الاسلام رضایی با بیان این‌که منظور از کاربردی کردن دروس حوزه به معنای تغییر دروس نیست، اظهار داشت: رهبری هم در بحث مدیریت حوزه می گویند اصل درس حوزه را تغییر ندهید، همان روش سلف را داشته باشید.

وی ولایت فقیه را تداوم غدیر و ولایت ائمه(ع) دانست و بیان داشت: خداوند تضمین کرده که ولایت را حفظ کند که یکی از تضمین ها وجود امام زمان(عج) است.

ولایت، نقش اساسی در پیروزی‌های انقلاب و فتنه اخیر داشته است

مسؤول فرهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان رضوی با بیان این‌که ولایت، نقش اساسی در پیروزی های انقلاب و فتنه اخیرداشته است، خاطر‌نشان کرد: باید تدابیری اندیشید که همه گوش‌ها و همه وجود امت به سوی ولایت باشد که اگر این چنین‌شود در جامعه مشکلی نخواهیم داشت.

وی با تأکید بر این‌که مدیریت فتنه کار سختی است، ادامه داد: اگر امام خمینی(ره) بودند و با جریان فتنه 88 برخورد می‌کردند، همان مقابله‌ای را انجام می‌دادند که رهبر معظم انقلاب انجام داد./934/ت302/س
ارسال نظرات