۱۸ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۹۷۵۳۶

چند خبر کوتاه از حوزه علمیه تهران

خبرگزاری رسا ـ نشست سیاسی به مناسبت ایام الله دهه فجر با حضور حسین فدایی، نماینده مردم تهران در مجلس حوزه علمیه جامعه امیرالمومنین(ع) برگزار می‌شود.
سلسله نشست هاي بصيرت در دهه فجر
حجت الاسلام محمدرضا کرباسی،‌ متولی مدرسه علمیه جامعه امیرالمومنین(ع) تهران، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا از برگزاری نشست سیاسی به مناسبت ایام الله دهه فجر در این مدرسه علمیه خبر داد.

وی گفت: این مراسم در روز چهارشنبه، بیست بهمن ماه با سخنرانی حسین فدایی،‌ نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و با حضور طلاب،‌ اساتید و مسؤولان این مدرسه علمیه برگزار خواهد شد.

اجرای برنامه‌های ورزشی برای طلاب حوزه علمیه مروی تهران

حجت الاسلام اسماعیل نادری،‌ معاون امور طلاب حوزه علمیه مروی تهران، از برگزاری دوره چهارماهه آموزش شنا به طلاب مدارس زیر مجموعه حوزه علمیه مروی تهران خبر داد.

وی گفت: این دوره ورزشی در پانزده هفته و سی جلسه برای 90 نفر از طلاب مدارس زیر مجموعه حوزه علمیه مروی تهران که عبارت از امام صادق(ع)، مروی، ولی عصر(عج) و شهید بهشتی در قالب دو گروه 45 نفره برگزار می‌شود.

حجت الاسلام نادری ابراز داشت: این دوره آموزشی شنا، در استخر علوی،‌ تحت نظارت مسوولان دبیرستان علوی برگزار می شود که طلاب پایه های یک تا ده در این دوره شرکت کرده و یک سوم هزینه صرف شده جهت برگزاری این دوره را می پردازند.

گفتنی است: در تاریخ سی ام دی تا چهارم بهمن،‌ حوزه علمیه مروی تهران 90 نفر از طلاب مدارس علمیه تحت نظر خود را به سفر مشهد مقدس اعزام کرده و همچنین از تاریخ دوم تا یازدهم بهمن، 34 نفر از طلاب این مدارس علمیه در غالب یک کاروان زیارتی، عازم کربلای معلا شدند.

مسابقه عقاید و نمایشگاه کتاب و نرم‌افزارهای حوزوی و قرآنی در حوزه علمیه حضرت فاطمه‌

کبری سلیمانی ماهینی، معاون فرهنگی حوزه علمیه حضرت فاطمه(س)، از برگزاری مسابقه عقاید در این مدرسه علمیه به مناسبت فرارسیدن ایام الله دهه فجر خبر داد.

وی هدف از برگزاری این مسابقه را بالا‌بردن اطلاعات کلامی طلاب و استفاده آن در جهت پاسخگویی به شبهات دانست و گفت: منبع این مسابقه کتاب استدلالی بر عقاید امامیه تألیف حضرت آیت الله جعفر سبحانی است.

وی زمان برگزاری این مسابقه را دوشنبه 18 بهمن اعلام کرد و ابراز داشت: خواهران طلبه سطح 2 و سطح 3 این مدرسه می توانند در این مسابقه شرکت کنند.

سلیمانی همچنین برپایی نمایشگاه کتاب و نرم افزارهای قرآنی و حوزوی را از دیگر برنامه های این مدرسه مقارن با این دهه مبارک اعلام کرد./956/پ202/س
ارسال نظرات