۱۱ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۹۶۹۰۴

تاکید آیت الله موسوی جزایری بر برپایی نماز جماعت صبح

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در خوزستان با تاکید بر برپایی نماز جماعت صبح در مساجد اظهار داشت: شایسته است در همه مساجد نمازهای جماعت صبح با استقبال خوب مردم برپا شود تا دشمنان با دیدن این اجتماع عظیم به خوف بیفتند.
آيت الله موسوي جزايري، نماينده ولي فقيه در خوزستان، امام جمعه اهواز
آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، در حاشیه دیدار اعضای ستاد برگزاری نماز جماعت صبح در خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، اظهار داشت: اقامه نماز جماعت موجب نورانیت دلهای مردم می شود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، با بیان این‌که برگزاری نماز جماعت زمینه یک همدلی و هماهنگی را در جامعه فراهم می‌کند، اظهار داشت: شایسته است در همه مساجد نمازهای جماعت صبح با استقبال خوب مردم برپا شود تا دشمنان با دیدن این اجتماع عظیم به خوف بیفتند.

وی نشانه‌های سرزندگی جامعه اسلامی را عمل به احکام و دوری از گناهان عنوان کرد و افزود: برای شناخت یک جامعه ویژگی‌ها و شاخصه‌هایی وجود دارد که شاخصه نظام اسلامی نیز برپایی احکام اسلامی به ویژه نماز جماعت در مساجد است؛ جوانان با حضور در نماز های جماعت، از آسیب ها و فساد اجتماعی در امان می مانند.

رییس شورای حوزه علمیه خوزستان، با اشاره به ارزش و اهمیت نماز جماعت گفت: در قرآن کریم و آیات و روایات تأکید زیادی برای برپایی هر چه با شکوه‌تر نماز و به ویژه نماز جماعت شده است که ما مسلمانان باید برای تبیین و احیای این فریضه الهی در جامعه توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

آیت الله موسوی جزایری تصریح کرد: با برگزاری هر چه با شکوه‌تر و شرکت در نماز جماعت‌ها می‌توان بر وحدت و همدلی مسلمانان افزود و موجب تعالی و پیشرفت اسلام شد؛ از همه روحانیان و علمای حوزه علمیه انتظار می رود در برپایی نماز جماعت مسجد همت کنند./945/ت302/ص

ارسال نظرات