۰۷ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۹۶۶۳۴
امام جمعه گرگان:

توجه به نخبه پروری در اسلام یک اصل مهم است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به این که اسلام در همه زمینه ها نخبه پرور بوده است، گفت: پیشرفت های امروز نظام اسلامی مرهون تلاش های نخبگان است.
آيت الله نور مفيدي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان، امروز در چهل و دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان که در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد، شورای فرهنگ عمومی را فرصت مناسبی برای توجه ویژه به معارف دنیا و فرهنگ قرآنی دانست و گفت: باید ببینیم که قرآن به عنوان یک کتاب آسمانی، مقدس و نازل شده به عنوان وحی،‌ چگونه به مسأله فرهنگ عمومی و دنیا پرداخته است و آن را در دستور کار زندگی خود قرار دهیم.

امام جمعه گرگان، با بیان این که دین مبین اسلام در همه زمینه ها به خصوص در زمینه رشد و تعالی اسلام و فرهنگ جامعه نخبه پرور بوده است، تصریح کرد: باید در راه کسب علم و دانش جهاد، تلاش و کوشش داشته باشیم تا به نخبه پروری برسیم.
 
وی ادامه داد: امروز هیچ انسان فرهیخته ای را پیدا نخواهیم کرد که تکامل و تعالی خود و جوامع را مرهون و منوط به علم و دانش نداند و این علم و دانش بدون شک برگفته از قرآن است.

رییس شورای فرهنگ عمومی گلستان، با اشاره به این که‌ نگاه اسلام به مسأله جهاد، یک معنای خاص و محدود نیست، گفت: جهاد معنای وسیعی دارد و تلاش برای کسب علم و دانش نیز یک نوع جهاد محسوب می شود.

آیت الله نورمفیدی خاطرنشان کرد: همه بخش های دنیا امروز با توان نخبگان می چرخد و این قشر تأثیر گذار جامعه می توانند در توسعه، رشد، پیشرفت و تعالی کشور نقش آفرین باشند.

وی یادآور شد: پیشرفت های جامعه در همه زمینه ها به ویژه علمی، آموزشی، نظامی و فرهنگی  مدیون و مرهون تلاش های نخبگان است.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: نباید تنها در این زمینه فقط تبلیغات داشته باشیم، بلکه باید نخبگان را به جامعه معرفی کنیم تا الگویی برای نسل جوان و نسل های آینده به عنوان آینده سازان این مرز و بوم باشند.

وی گفت:‌ معرفی نخبگان در جامعه می تواند، دیگران را به حرکت در آورد و شاهد رشد و تعالی جامعه با سرعت بیشتری باشیم تا به اهداف سند چشم انداز توسعه در سال 1404 برسیم.

آیت الله نورمفیدی افزود:‌ نسل امروز و جوان ما افرادی چون ابوعلی سیناها، ملاصدراها را به عنوان الگویی از گذشته داشته باشند، بد نیست، اما یک عیب بزرگی است که چون دنیا در حال پیشرفت است، آنها برای آن دوران بوده اند و باید امروز نخبگان و خادمین فرهنگ عمومی، در الگوپذیری جوانان نقش داشته باشند.

به گفته وی، نخبگان باید دارای منزلت اجتماعی باشند و به لحاظ مادی نیز تأمین باشند تا جوانان رغبت کنند که به این سمت و سو و کسب علم و دانش حرکت کنند.

نماینده ولی فقیه در گلستان خاطرنشان کرد:‌ ما می توانیم آرام آرام کشور را به این سمت سوق دهیم و باید به این سمت حرکت کنیم تا جامعه شایسته سالار شود.

وی گفت: در مجموع ما کسی را نخبه می دانیم که علاوه بر این که در این جامعه نخبه است، در آن عالم نیز نخبه باشد./950/د102/ع

ارسال نظرات