۰۴ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۴:۰۸
کد خبر: ۹۶۴۲۵
امام جمعه موقت دزفول:

به رویکرد فرهنگی کاروان‌های راهیان نور توجه شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت دزفول گفت: آنچه که بیش از هر موضوع دیگری در خصوص استقبال از راهیان نور باید مورد توجه قرار گیرد، رویکرد فرهنگی است.
حجت الاسلام مرتضي بيگدلي، امام جمعه موقت بيگدلي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام مرتضی بیگدلی، امام جمعه موقت دزفول، روز گذشته در نشست ستاد استقبال از میهمانان نوروزی و راهیان نور دزفول، خواستار گنجاندن ذکر امام حسین‌(ع) در همه جلسات رسمی نظام اسلامی شد و اظهار داشت: تبیین نهضت حسینی، در بصیرت افزایی حاضران در جلسات بسیار تأثیر‌گذار خواهد بود.

رییس اداره تبلیغات اسلامی دزفول، در ادامه سخنان خود، تصریح کرد: یاد سرور و سالار شهیدان، حضرت ابا عبدالله الحسین (ع)، دل را روشن و نورانی می کند؛ انتظار می رود این مهم در جلسات دولتی کشور به عنوان بخشی از برنامه قرار گیرد.

استاد حوزه علمیه، با تشریح وقایع کربلا و اشتیاق وافر امام حسین(ع) و یاران با وفایش برای رسیدن به فیض شهادت، یادآور شد: رزمندگان ایران اسلامی نیز در دوران دفاع مقدس از این منش حماسه سازان دشت کربلا تأسی جستند و خود نیز حماسه آفرین شدند که می بایست در راستای معرفی هرچه بیشتر این موضوع تلاش شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به آثار طرح راهیان نور این طرح را گامی مهم در معرفی آرمان‌ها، یادمان‌ها و خاطرات دوران هشت سال دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: ضروری است در زمینه استقبال هرچه بهتر و پرمحتوا تر از این کاروان ها کوشش کرد.

حجت الاسلام بیگدلی خاطرنشان کرد: آنچه که بیش از هر موضوع دیگری در خصوص استقبال از راهیان نور باید مورد توجه قرار گیرد، رویکرد فرهنگی است که با بهره گیری از تجربه ها و دیدگاه های کارشناسان این عرصه می توان به آن دست یافت.

امام جمعه موقت دزفول، خطاب به مردم و مسؤولان گفت: نباید به راهیان نور به عنوان کاروان های گردشگری و توریستی نگاه شود، بلکه باید به گونه ای از آنان استقبال به عمل آوردکه ارزش های معنوی مردم این خطه و رشادت و شهادت طلبی خوزستانی ها بار دیگر در ذهن میهمانان تداعی شود.

عزیز مرداسی، معاون فرماندار دزفول نیز در این نشست با اشاره به فعالیت ستاد استقبال از میهمانان نوروزی و کاروان های راهیان نور از مسؤولان خواست تا در راستای تکریم و پذیرایی هرچه بهتر و پرمحتوا تر از میهمانان تلاش کنند.

گفتنی است، دزفول با 500 هزار نفر جمعیت و داشتن مزار علماء، یادمانهای دفاع مقدس و جاذبه های دیدنی و مذهبی در شمال استان خوزستان واقع و در تعطیلات نوروزی میزبان شمار زیادی از کاروان‌های راهیان نور و میهمانان نوروزی است./945/پ202/س
ارسال نظرات