۰۳ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۹۶۳۳۱
آیت الله موسوی جزایری:

تجلیل از علما، شکرگزاری در برابر نعمت‌های الهی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در خوزستان اظهار داشت: خوزستان مهد فضلایی چون استاد کل و مجدد مذهب وحید بهبهانی، علامه شیخ مرتضی انصاری و شیخ جعفر شوشتری است که در سرنوشت حوزه‌های علمیه بسیار موثر بودند.
2/ آيت الله موسوي جزايري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، شب گذشته در نشست شورای اداری شهرستان شوشتر که با حضور جمعی از مسؤولان محلی و استانی برگزار شد، گفت: خدای تبارک و تعالی به برکت انقلاب شکوهمند اسلامی نعمت های ارزشمندی یکی پس از دیگری به ایران عنایت می کند که برخی از این نعمت ها مادی و مربوط به زندگی روزمره و دنیوی هستند و برخی دیگر معنوی و ارزش بیشتری دارند که مربوط به حیات معقول انسان می شوند و در نهایت رشد و هدایت معنوی انسان را در بر دارند؛ گرامی داشت و تجلیل از مقام والای علمای اعلام این دیار که مهد پرورش علما و مجتهدین بودند نیز در زمره این گروه از نعمت ها قرار می گیرد.

رییس شورای حوزه علمیه خوزستان، خاطر‌نشان کرد: در آسمان علم فضیلت برخی از علما و دانشمندان درخشش ویژه و خاصی دارند؛ برخی از علما در سطح شهرستان، استان، کشور و یا بین المللی درخشیدند، بعضی مربوط به عصر خاصی و بعضی پرده‌های قرون و اعصار را کنار می زنند و دائمی هستند.

وی ادامه داد: از جمله این شخصیت ها که یک شخصیت جهانی، بین المللی و شناخته شده برای متشخصین، فقها، فرهیختگان و وزرا است و اختصاص به عصر خاصی ندارد و از روزی که در این دنیا زندگی می کرده تا روزی که از دنیا رفته زنده، مطرح و مورد احترام فرهیختگان است و هرگز فراموش نمی شود، چهره درخشان علامه بزرگ، خطیب موفق و واعظ شهیر آیت الله شیخ جعفر شوشتری است که یک آیت بی بدیل و یک مورخ کم نظیر از جانب حق تعالی است که در هر کجا از ایشان نام ببرید با سلام و صلوات و سر تعظیم فرود آوردن، احساسات و استقبال مواجه می شوید.

استاد عالی حوزه علمیه و دانشگاه، در ادامه سخنان خود تصریح کرد: این مرد بزرگ بیش از صد سال است که از دنیا رفته اما همچنان زنده و یاد و خاطره‌اش هنوز از میان نرفته است.

آیت الله موسوی جزایری با بیان این‌که استان خوزستان مهد فضلایی چون آیت الله وحید بهبهانی است که در سرنوشت حوزه های علمیه مؤثر بودند، اظهار داشت: شخصیت برجسته ای که بعد از افولی که در خردگرایی و علم اصول پیدا شد با حاکمیت آنهایی که معتقد به این جریان نبودند بعد از حدود 200 سال موفق شد تا یکبار دیگر اسلام را از دریچه خردگرایی و علم اصول فقه و مبانی عقل پسند مطرح کند.

وی ادامه داد: بعد از حدود یک قرن از وفات ایشان عالمی بزرگ و مؤسسی عظیم الشأن به نام علامه کبیر شیخ مرتضی انصاری به ظهور پیوست، این مرد بزرگ هم تحقیقات ابتکاری را از خود ارائه داد که هنوز بیش از گذشت حدود 100 سال از وفات ایشان، حوزه های علمیه نجف اشرف، اصفهان و مشهد مقدس سرسفره علمیت این مرد بزرگ نشسته اند. تئوری های شیخ انصاری هنوز زنده و منسوخ نشده است.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان تجلیل از علامه کبیر شیخ جعفر شوشتری را تجلیل از امام حسین (ع) عنوان کرد و افزود: شیخ جعفر شوشتری یک انسان صاحب نفس، یادگاری از ائمه اطهار و معجزه زنده ای از امام حسین (ع) بود./945/پ202/س

ارسال نظرات