۲۴ دی ۱۳۸۹ - ۲۳:۲۳
کد خبر: ۹۵۶۹۵
عضو مجلس خبرگان رهبری:

حفظ انقلاب و دستاوردهای آن مهم ترین وظیفه همگان است

خبرگزاری رسا ـ عضو مجلس خبرگان رهبری حفظ انقلاب و دستاوردهای آن را مهم ترین وظیفه امروز همگان دانست و گفت: دامن زدن به مسائل فرعی کار بیهوده ای است.
 آيت الله نور مفيدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی، امام جمعه گرگان، امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته مرکز استان، با اشاره به سالگرد شهادت دکتر علی محمدی، گفت: سر دسته و افراد این گروه تروریستی شناسایی شده اند، این برای دهمین بار است که از ابتدای انقلاب به ترور چهره های علمی ایران دست می زنند.

نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان این که ایران اسلامی به عنوان یک قدرت در صحنه بین المللی و علمی مطرح است، تصریح کرد: دشمنان نمی خواهند پیشرفت ایران را ببینند که حتی در روزنامه های غرب نیز به آن اعتراف کردند.

وی با اشاره به این که مسأله مهم امروز حفظ انقلاب است و هدف اصلی رسیدن به قله های پیشرفت و تعالی و ترقی است، ادامه داد: هرچیزی غیر از این مسائل فرعی است و نباید آن را فدای مسائل اصلی کنیم، مسائل فرعی خودشان حل می شوند.

خطیب جمعه گرگان با اشاره به دیدار مردم قم با مقام معظم رهبری، گفت: تاکید رهبر بر حفظ بصیرت است، اگر آگاهی و بصیرت خود را حفظ کنیم دشمن چاره ای جز عقب نشینی ندارد.

امام جمعه گرگان افزود: دشمن از روزهای اول انقلاب به دنبال اذیت و اتزار انقلاب بوده است و فتنه انگیزی های زیادی را در ایران شروع کرد.

وی به فتنه سال 88 اشاره کرد و گفت: در این فتنه با هل دادن و به دام انداختن بعضی افراد و تشویق و تحریک مردم به براندازی و قیام و ترور شخصیت های علمی قصد در براندازی انقلاب داشت.

آیت الله نورمفیدی در ادامه سخنان خود با اشاره به همه پرسی سودان در هفته آینده، گفت: این همه پرسی برای جدا شدن یا نشدن جنوب سودان است و 85 درصد منابع سودان در جنوب آن قرار دارند و این توطئه آمریکا و اسراییل برای مردم مسلمان سودان است تا جنوب را از سودان جدا کنند و به منافع خود برسند.

وی با اشاره به 26 دی ماه و سالگرد فرار شاه از ایران، گفت: شاه در برابر انقلاب مردمی و رهبری های امام(ره) چاره ای جز فرار نداشت و آمریکا هم با دیدن شرایط جهانی و شرایط حاکم بر ایران و به خاطر ملاحظات جهانی نتوانست از او دفاع کند.

خطیب نماز جمعه گرگان با بیان این که در 24 دی ماه سال 58 مقام معظم رهبری از سوی امام خمینی(ره) به امامت نماز جمعه تهران منصوب شد، گفت: قبل از انقلاب نماز جمعه برگزار نمی شد زیرا از نظر فقهای امامیه شرایط آماده نبود، اما با آماده شدن شرایط امام بلافاصله دستور تشکیل نماز جمعه را داد.

وی در خطبه اول نماز جمعه این هفته گرگان به بررسی خطبه 108 نهج البلاغه پرداخت و گفت: آزمایش لازمه زندگی انسان است زیرا استعدادها و نیروهای وجودی انسان را در میدان امتحان بروز می دهد./950/201/الف
ارسال نظرات