۲۱ دی ۱۳۸۹ - ۲۱:۰۴
کد خبر: ۹۵۴۵۶

همایش تجلیل از پژوهشگران مؤسسه امام خمینی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش تجلیل از پژوهشگران مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی‌(ره) به همت معاونت پژوهش این مؤسسه برگزار شد.
همایش تجلیل از پژوهشگران مؤسسه امام خمینی برگزار شد


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش تجلیل از پژوهشگران مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی‌(ره)، سه‌شنبه شب 21 دی‌ماه به همت معاونت پژوهش این مؤسسه حوزوی برگزار شد.

در این مراسم که با حضور آیات محمدتقی مصباح یزدی و عباس کعبی از اعضای مجلس خبرگان رهبری، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا فیاضی از اساتید سطح عالی حوزه علمیه قم و جمعی از پژوهشگران حوزوی برگزار می‌شد، رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی‌(ره) در سخنانی بر شکر نعمت انقلاب اسلامی تأکید کرد.

وی با اشاره به اهمیت درک نعمت خداوند متعال، به مقایسه وضعیت کنونی با هفت سال پیش از پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت و ابراز داشت: یاران خوب و استادان برجسته‌ای که روزی دانش‌پژوه حوزه‌های علمیه بودند و امروز جزو افتخارات آن هستند، از بزرگ‌ترین نعمت‌های خداوند متعال است.

آیت‌الله مصباح یزدی، شکر نعمت خداوند متعال و تمام کسانی که در تحقق انقلاب اسلامی ایران واسطه بوده‌اند به ویژه امام خمینی‌(ره) و رهبر معظم انقلاب را واجب دانست و گفت: خاضعانه از تمام کسانی که نقشی در تحقق انقلاب و فراهم شدن امکانات لازم برای ترویج معارف اهل بیت‌(ع) داشتند، تشکر می‌کنم.

در ادامه این مراسم، حجت‌الاسلام مهدی پیشوایی با اشاره به ضرورت تدوین کتاب مقتل جامع سیدالشهدا از سوی محققان حوزوی، ابراز داشت: هرچند مقاتل مختلفی در طول زمان نوشته شده و در زمان کنونی نیز کتاب‌های متعددی به رشته تحریر درآمده است، اما هر کتاب مخاطبان خاصی دارد و هدف خاصی را دنبال می‌کند.

این استاد و پژوهشگر تاریخ حوزه علمیه قم افزود: کتاب مقتل جامع سیدالشهدا با هدف نگاه جامع به حادثه عاشورا تدوین شده است و تنها به قیام امام حسین‌(ع) محدود نمی‌شود؛ بلکه به ریشه‌های تاریخی، اجتماعی، سیاسی و همچنین حوادث پس از واقعه عاشورا می‌پردازد.

در ابتدای این مراسم، حجت‌الاسلام جعفری، جانشین معاونت پژوهش مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی‌(ره) به ارائه گزارشی از عملکرد مدیریت برنامه‌ریزی پژوهش پرداخت و از تدوین و تهیه کتاب آیین‌نامه‌های معاونت پژوهش این مؤسسه آموزشی و پژوهشی خبر داد.

وی با اشاره به بخش مدیریت امور پژوهش معاونت پژوهش به ارائه گزارش عملکرد اداره کارورزی تحقیق پرداخت و از برگزاری دوره‌های کارورزی تحقیق در مقطع کارشناسی ارشد، برگزاری همایش تجلیل از کارورزان تحقیق و برگزاری کارگاه مهارت‌های نگارش و تحقیق از جمله این فعالیت‌ها نام برد.

گفتنی است، در حاشیه این مراسم نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی یک سال اخیر مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی‌(ره) دائرشده بود که همایش‌ها و نشست‌های علمی برگزار شده، کارورزی تحقیق، لیست کتاب‌های ارسالی به انتشارات، اسامی دانش‌پژوهان حائز رتبه پژوهشی و آثار منتشر شده از بخش‌های مختلف آن بود. /920/پ202/ص

ارسال نظرات