۲۰ دی ۱۳۸۹ - ۲۰:۵۴
کد خبر: ۹۵۳۳۷

پیام آیت الله نظری در پی درگذشت حجت الاسلام و المسلمین ایازی

خبرگزاری رسا ـ آیت الله عبدالله نظری خادم الشریعه، از علمای مازندران با صدور پیامی ارتحال جانگداز حجت الاسلام و المسلمین محمد جواد ایازی را تسلیت گفت.
آيت الله نظري
به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله عبدالله نظری خادم الشریعه، از علمای مازندران با صدور پیامی ارتحال جانگداز حجت الاسلام و المسلمین محمد جواد ایازی، مسؤول حوزه علمیه رستمکلای بهشهر را تسلیت گفت.

متن کامل این پیام به شرح ذیل است:

قال الله تبارک و تعالی
و بشرالصابرین الذین اذا اصابتهم مصیبه قالو انا لله و انا الیه راجعون

نعمت شریعت که وسیله هدایت بشر به سوی نظم و کمال است عالی ترین موهبت الهی است خداوند منان با نزول قرآن مجید بر شخصیت کامل و برتر حضرت ختمی مآب پیامبر اکرم (ص) نعمت ارشاد بشر را تکمیل و به وسیله این کتاب و تقریر و بیان چهارده معصوم پاک و تابناک محمد و آل محمد علیهم السلام حجت خود را بر اصحاب تکلیف تمام نموده و موهبت تکمیل نفوس و عقول و ارواح و مدارج کمالی استکمالی را تکمیل نموده است.

درعصر غیبت کبری ولی دوران، قطب عالم امکان ناموس دهر حضرت حجت عجل الله تعالی فرجه الشریف فقهاء دین و روحانیت مرجع شرعی و دینی جامعه هستند و بندگان خدا با مراجعه به علما عدول حوائج خود را با ارشادات و راهنمایی های آن سلسله طیبه برطرف نموده و کسب فیض می نمایند.

منطقه برکت بار مازندران و رحمت آثار طبرستان که دارای سبق تشیع است. با پیروی از کلام وحی و ذوات مقدسه معصومین علیهم السلام و مراوده و حشر و نشر با بیوت فقاهت، موجب جلال و رفعت در صنه تاریخ شده.
 
یکی از آن بیوت، بیت علم و فضیلت فقید سعید آیت الله صدیق گرانقدر حاج شیخ ابوالحسن ایازی علیه الرحمه بود که در حجر تربیتی والد مکرم فخرالذاکرین شیخ العلما مرحوم حاج ملا حیدر ایازی طاب ثراه پرورش یافته و خادم دین امین و دلسوخته مکتب و مروج مذهب و معلم اخلاق و مربی نفوس مستعده گردیده و در پرتو برکات وجودی خود که تمام عمرش را صرف اسلام و شریعت و تعلیم و تعلم و تربیت طلاب و فضلاء و تأسیس حوزه علمیه مبارکه رستمکلا نمود با پرورش دو کوکب رخشان و دو گوهر گرانسنگ و پرقیمت علمین حجتین حاج شیخ محمد رضا ایازی و حاج شیخ محمد جواد ایازی محیط مازندران را مستفیض و بهره مند ساخته انشاء الله در زمره خدام دین و حافظین شریعت ختم المرسلین جناب احمد حضرت محمد و ائمه طاهری علیه السلام محسوب. امید آن می رفت که پس از حرمان حضور شخصیت بزرگوار و عالم نامدار مرحوم مبرور آیت الله حاج شیخ ابوالحسن ایازی اعلی الله مقامه، برکات و خدمات آن بیت و دودمان به وسیله فرزندان و آقازادگان فاضل و شریف آن عالم جلیل القدر ادامه یابد ولی با تأثر و افسوس سالی پس از آن ضایعه اسفناک، شاهد حادثه تأسف بار درگذشت مرحوم حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ محمد رضا ایازی بودیم و اکنون پس از گذشت نه سال ناضر فقان غمبار و مصیبت ناگوار حجت الاسلام و المسلمین آیت الله زاده معظم عزیزم مرحوم حاج شیخ محمد جواد ایازی می باشیم که این خود سندی بزرگ بر بی ثباتی دنیا و مایه تذکر و تنبه برای داشمندان، قدرتمندان، ثروتمندان و همگان است کفی بالموت واعظا.

فخر العلما مرحوم علامه ایازی پس از عمری تلاش و مجاهدت های علمی و عملی سرانجام در دوم ماه محرم الحرام روز نزول کاروان حسینی به کربلا به استقبال مولا و ارباب بی کفنش حضرت حسین علیه السلام شتافت و عزیزمان محروم حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ محمد جواد ایازی نیز با عمری نه جندان زیاد ولی پربار، با جد و جهد در تحصیل علوم دینیه و ترویج شرع و مساعی جمیله در خدمت به طلاب و امور حوزه علمیه خوش درخشید ولی دولت مستعجل بود و در ارائه راه سلف صالح خویش موید بوده.
 
صد حیف در سلخ محرم و غره ماه صفر زمان ورود جانسوز قافله اسراء به شام پر محنت و بلا که بارقه مصیبت و ماتم اسارت اهل بیت حضرت خاتم صلوات الله علیهم اجمعین جهان را مستغرق در اندوه و الم نموده و دیدگان دلباختگان و شیفتگان حسینی در این عزا و محنت سرشک اشک جاری و ساری است داعی حق را لبیک گفته و در زمره نوکران و خادماندرگاه با جلالت مولی الکونین ابا عبدالله الحسین علیه الصلوه و السلام عزوفود یافت. جزاهم الله خیر الجزاء و حشرهم الله مع محمد و اله المیامین النجباء.

الحمد الله بیت برکت بار ایازی بیت علم، فقاهت، تقوا، ترویج مذهب و شریعت بوده و هست امید است این برکت وجودی و آثار علمی و دینی و حرکت در تعلیم و تعلم و اداره حوزه قداست بار جعفریه رستمکلا که مرکز نشر علوم آل محمد و مرکز ثقل تربیت فضلاء و طلاب از دیرباز تا به حال که هر کدامش از تجلیات فقاهت و قداست به شمار رفته و می رود در این دودمان و خاندان استمرار داشته و دارد.
 
در حال حاضر طلاب و علماء سببی و نسبی در بیت فقید سعید آیت الله ایازی رضوان الله تعالی علیه نور افشانی دارند فرزند مرحوم فاضل با فضیلت و دانشمند حاج شیخ محمد جواد عزیر سفر کرده به دیار معلود، فخر الفضلاء حجه السلام عماد الاعلام آقا شیخ مرتضی قره العینم در طریق علم دین موفق و موید بحول الله و قوته با همت و کسب فیوضات ربانی حافظ مواریث که همانا اداره نمودن بیت، حوزه علمیه وعظ و خطابه و تبلیغ و ترویج و محراب و منبر ورفع نیازمندی ها و فراگیری علم وکسب کمال می باشد باشند به مثل والد ماجد وجد امجد. امید است جامعه هم بیش از پیش تقدیر وحق شناسی داشته باشند، مزید توفیقات و تأئیدات الهی مستدام باد.

اینجانب با رضا به قدر و تسلیم از قضای حضرت حق عز اسمه با انکسار خاطر و قلبی پر ملال و اضطراب حال تعزیت خویش را به ساحت جبریل پاسبان جان جانان ولی مطلق زمامدار جهان مهدی آل محمد علیهم السلام و چاکران و سربازان آن حضرت، سلسله طبیه علما وفقها ومراجع وروحانیت عظیم المنزله دامت برکاتهم وحوزات رفیع الدرجات علمیه مبارکه و عموم ملت شریف و خاصه به اهالی محترم رستمکلای ایازی دوست و ایازی پرور و دوستان و ارادتمندان به این بیت عتیق و عریق و شرکاء در غم و ماتم خاصه خاندان معزی عرضه داشته.
 
خداوند انشاء الله عاقبت همه را ختم به خیر و سفر مرگ را برهمه مبارک بفرماید و فضل و رحمت واسعه الهیه و حشر با موالیان عظام را برای عزیز فقید و اخوی محترم و والد مکرم وجد معظمش علیهم الرحمه از ساحت اقدس ربوبی جل و علا مسئلت نموده آمین یا رب العالمین./950/د101/الف
ارسال نظرات