۲۰ دی ۱۳۸۹ - ۱۳:۲۹
کد خبر: ۹۵۲۸۱
مدیر کل اعزام مبلغ اوقاف خبر داد؛

هفتاد درصد اطلس فرهنگی تبلیغی کشور تدوین شده است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل امور دینی و اعزام مبلغ سازمان اوقاف گفت: اطلس فرهنگی نقشه راه تبلیغ و اهرم ارتقاء جایگاه ملبغان خواهد بود و هفتاد درصد اطلس فرهنگی سراسر کشور از سوی این اداره کل آماده شده است.
سيد جلال رضوي مهر مدير کل امور ديني و اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خيريه


به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید جلال رضوی مهر، مدیر کل امور دینی و اعزام مبلغ سازمان اوقاف گفت:  پِیگیری‌های جدی و تلاش‌های خستگی نا پذیر حجت الاسلام محمدی در عرصه تبلیغ، ساماندهی مبلغان اوقاف و پشتیبانی وی ازتوسعه فرهنگ دینی در مناطق محروم و همچنین اعزام روحانی از حوزه علمیه قم در ایام مختلف تبلیغی موجب شد تا مدیران، معاونان و مسؤولان روابط عمومی کاروان های تبلیغی با امضاء طوماری از وی تقدیر کنند.

بر اساس گزارش روابط عمومی اداره کل امور دینی و اعزام مبلغ اوقاف، وی در در ادامه افزود: نماینده ولی فقیه دراوقاف مصرانه این حقیقت را که باید اوقاف به قطب فرهنگی تبدیل شود را سر لوحه کارهای خود قرار داده، جلسات گوناگون با مدیران و سر کشی های مختلف از استانها ، وپیگیری مجدانه ایشان باعث توسعه وتحول سازمان یافته در اعزام مبلغ گشته است.

حجت الاسلام رضوی مهر اظهار داشت:  در طول سال نزدیک به بیست هزار روحانی از حوزه های علمیه سراسر کشور با پشتیبانی و نظارت سازمان اوقاف تجهیز شده و در مناسبت های مختلف در بقاع متبرکه، امامزادگان، حسینیه ها و مساجد کشور نقش آفرینی می کنند.

وی با اعلام خبر درخواستهای مکرر از مناطق محروم کشور جهت اعزام مبلغ یه صورت بلند مدت گفت: امروز مردم متدین ایران اسلامی سازمان اوقاف را یک سازمان کاملاً فرهنگی دانسته و از مبلغان این سازمان جهت اعزام به مناطق محروم و بقاع و امامزادگان دعوت می کنند.

حجت الاسلام رضوی مهر افزود: فعالیتهای اداره کل امور دینی و اعزام مبلغ اوقاف با نظارت نماینده ولی فقیه رصد می شود و سند چشم انداز فعالیت ها از قبل آماده و تهیه شده است.

وی یکی از روشهای لازم در فعالیتهای تبلیغی را بحث اطلس فرهنگی در هر استان دانست و گفت: اطلس فرهنگی به عنوان نقشه راه تبلیغ و اهرم ارتقاء جایگاه ملبغان در تبلیغ خواهد بود و هفتاد درصد اطلس فرهنگی سراسر کشور از سوی این اداره کل آماده شده است.

مدیر کل امور دینی و اعزام مبلغ اوقاف خاطر نشان کرد: اعزام ماه صفر نیز با حضور هزار و پانصد مبلغ برجسته از روز اربعین در سراسر کشور آغاز می شود و قبل از حرکت کاروانهاهای تبلیغی به مناطق محروم، مبلغان با مراجع اعزام تقلید ، بزرگان حوزه و مسئولین محترم شورای عالی حوزه دیدار خواهند داشت.

وی این سلسله نشست ها را راهگشای امر تبلیغ دانست و گفت: پندها ، نصیحت ها و گفته های بزرگان راهنمای فعالیت های ماست و همواره نیازمند نصایح و مواعظ بزرگان هستیم.

رضوی مهر افزود: در دهه صفر سلسله نشست هایی پیرامون بحث وقف برگزار خواهد شد و مسؤولان عالی سازمان، برنامه های متنوعی در هفته وقف ارائه خواهند داد.

وی خاطر نشان کرد: مبلغان باید در این زمینه فعالیت نموده و نگذارند که این سنت حسنه وقف به حالت خمودگی در جامعه درآید.

وی ادامه داد: سنت حسنه وقف اشعه حیات بخش استمرار همه خوبی‌ها است که چون رودی پرخروش در میان امت اسلام جریان دارد و بهره آن طراوت و شادابی و سرزنده بودن معارف دین خواهد بود.

مدیر کل امور دینی و اعزام مبلغ اوقاف در پایان گفت: مقام معظم رهبری در صحبت‌های مختلف وسخنرانی های متعدد، بحث تبلیغ را با اهمیت دانسته و درراه شکوفایی تبلیغ معارف دین دستوراتی داده اند، از این رو همه مبادی اعزام کننده وظیفه دارند نکته به نکته اوامر ولی امر مسلمین را مطاع دانسته و در اجرای فرامین ایشان اقدامات موثری انجام دهند/901/د102/ن

ارسال نظرات