۱۹ دی ۱۳۸۹ - ۱۲:۳۰
کد خبر: ۹۵۱۹۵
مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری:

19 دی حماسه ای ماندگار در تاریخ انقلاب اسلامی آفرید

خبرگزاری رسا ـ مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری با صدور بیانه‌ای ضمن گرامیداشت قیام خونین 19دی آورده است: دشمنان کینه توز اسلام و تشیع هنوز بر طبل رسوایی خود علیه روحانیت، مرجعیت و رهبری معظم انقلاب اسلامی می‌کوبند و باید هشدار رهبر فرزانه انقلاب جدی گرفته شود.
ديدار مردم قم در سالروز قيام 19 دي با رهبر معظم انقلاب
به گزارش خبرگزاری رسا، در اطلاعیه مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم آمده است: قیام خونین مردم قم در 19 دی ماه 1356 نوری بود در ظلمت ستم که روزنه‌ها را به عاشورا گشود و کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا را در قم رقم زد.

19 دی روزی بود که مردم غیور و انقلابی قم به رهبری روحانیت در دفاع از مرجعیت و کیان اسلام و حوزه علمیه به پا خواست و حماسه‌ای ماندگار در تاریخ انقلاب اسلامی آفرید.

رژیم منحوس پهلوی سرمست از قدرت پوشالی بدون اطلاع از آنچه که در روح و جان مردم این سرزمین می‌گذرد، در 17 دی‌ماه 1358 با درج یادداشت توهین آمیزی به ساحت مقتدای ملت، خمینی کبیر، جرقه‌ای بر انبار خشم مردم زد تا شعله آن از قم زبانه کشد و نظام سلطنتی را از پیچ دین در جهنم سوزانی که خود پدید آورده بود نابود کند.

رهبر فرزانه انقلاب در بیانی راجع به قیام 19 دی می‌فرمایند: نوزدهم دی‌ماه یادآور قهرمانی‌های مردم ایثارگر قم، شهر قیام و شهادت و روز آغاز مبارزه قاطع و مستمر امت اسلامی با رژیم منحوس پادشاهی است.

در نوزدهم دیماه 1356 و در اوج قدرت رژیم شیطانی پهلوی، در روزهایی که استبداد به جنون کشیده شاه خائن، کار عمال و کارگزاران رژیم را به گستاخی و وقاحت کشانده و اختناق حاکم همه فریادهای ملت محروم و در بند را در سینه خفه کرده بود، یکباره فریاد پرخروش و هماهنگ مردم قم، آسمان ایران را شکافت و خواب دژخیمان پهلوی را برآشفت. قیام دلیرانه مردم قم نقطه شروع مبارزهای بی امان بود که تا لحظه سقوط حکومت رجالگان رژیم پهلوی ادامه یافت و پس ازآن نیز تا امروز در جبهه‌های داخلی و خارجی ادامه دارد و خواهد داشت.

مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم ضمن گرامیداشت این روز بزرگ و تقدیر از حماسه آفرینان این قیام ماندگار به اطلاع امت حزب الله و وارثان 19 دی می‌رساند که دشمنان کینه توز اسلام و تشیع هنوز بر طبل رسوایی خود علیه روحانیت، مرجعیت و رهبری معظم انقلاب اسلامی می‌کوبند، هر چند رشیدی مطلق واقعی به زباله‌دان تاریخ رفت، ولی این اسم مستعار این روزها نام و نشان‌های دیگری یافته‌اند. هشدار رهبر فرزانه انقلاب در سفر به قم پیرامون خطر ترویج اسلام منهای روحانیت و اسلام منهای سیاست باید از سوی همه دلسوزان نظام به ویژه در برهه کنونی جدی گرفته شود. /901/د102/ص
ارسال نظرات