۱۴ دی ۱۳۸۹ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۹۴۸۰۴
با محوریت مجمع عالی حکمت اسلامی:

همایش سالانه روز جهانی فلسفه برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ دبیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی از برگزاری سالانه همایش روز جهانی فلسفه با محوریت این مجمع خبر داد.
روز جهاني فلسفه


محمدباقر خراسانی، دبیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا از برگزاری سالانه همایش روز جهانی فلسفه با محوریت این مجمع خبر داد.

وی افزود: پنج‌شنبه 9 دی‌ماه، جلسه مشترک هیأت مدیره مجمع عالی حکمت اسلامی و کمیته علمی بخش فلسفه اسلامی همایش روز جهانی فلسفه با دکتر غلامعلی حداد عادل، رییس کنگره روز جهانی فلسفه برگزار شد که براساس آن پیشنهاد شد هر سال در روز جهانی فلسفه همایشی با محوریت مجمع عالی حکمت اسلامی برگزار شود.

خراسانی خاطرنشان کرد: در جلسه‌ای که با حضور دکتر حداد عادل برگزار شد، رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تشکر از مجمع عالی حکمت اسلامی که تصدی بخش فلسفه اسلامی همایش را بر عهده داشت به تشریح فعالیت‌ها و برنامه‌های همایش پرداخت و اعضای هیأت مدیره مجمع عالی حکمت اسلامی و کمیته علمی همایش نیز به بررسی و بیان نقاط قوت و ضعف همایش پرداختند.

وی ادامه داد: دکتر ایمانی، دبیر اجرایی همایش نیز که در این جلسه حضور داشت با قدرانی از زحمات صورت گرفته و نقش مجمع عالی حکمت اسلامی، پیشنهاد برگزاری سالانه همایش روز جهانی فلسفه با محوریت مجمع عالی حکمت اسلامی را به سبب انتظار فلاسفه خارجی از ایران که آشنایی با فلسفه اسلامی است، مطرح کرد.

اهدای دو هزار جلد کتاب فلسفی به مجمع عالی حکمت اسلامی

وی در بخش دیگری از سخنان خود از اهدای دو هزار جلد کتاب در زمینه فلسفه و چاپ شده طی هفت سال گذشته به مجمع عالی حکمت اسلامی خبر داد و گفت: مجموعه این کتاب‌ها در همایش روز جهانی فلسفه به نمایش گذاشته شده بود که با صلاحدید دکتر حداد عادل به کتابخانه تخصصی مجمع عالی حکمت اسلامی اهدا شد.

دبیر مجمع عالی حکمت اسلامی تصریح کرد: اکنون این دو هزار جلد کتاب در کتابخانه مجمع عالی حکمت اسلامی موجود و در اختیار علاقه‌مندان قرار دارد که می‌توان گفت بانک اطلاعات کتاب علوم عقلی را کامل می‌کند.

گفتنی است، همایش روز جهانی فلسفه، یکشنبه 30 آبان‌ماه با حضور دکتر محمود احمدی‌نژاد در سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران به مدت سه روز برگزار شد که طی آن 16 پانل تخصصی ‌و بیش از 200 مقاله از استادان و اندیشمندان ایرانی و خارجی ارائه ‌شد. /920/ت302/ع

ارسال نظرات