۰۲ دی ۱۳۸۹ - ۲۳:۲۶
کد خبر: ۹۳۸۴۴
نماینده ولی فقیه در گلستان:

نخبگان به دغدغه های رهبر معظم انقلاب در خصوص علوم انسانی بیشتر توجه کنند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی پیرامون تحول در علوم انسانی، گفت: نخبگان جامعه باید توجه ویژه ای به تاکیدات مقام معظم رهبری به این مسأله مهم داشته باشند.
آيت الله نور مفيدي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان، عصر امروز در افتتاح رسمی دفتر نخبگان استان در گرگان گفت: تفکر و ایده نخبه پروری از زمان صدر اسلام در آئین و مذهب ما بوده است، در صورتی که در اروپا از قرن 17 به بعد این مسأله به وجود آمده است.

وی افزود: این مسأله به طوری است که در آیات قرآن به آن اشاره شده و از میان همه نخبگان که خدا آفریده، نخبه تر از همه انسان است که از گل ساخته شده است. 

آیت الله نور مفیدی ادامه داد: اگر آنچه خدا آفریده نخبه نبود، معلوم نبود نظام آفرینش چه می شد و اگر ما امروز به دنبال نخبه پروری هستیم، باید فرهنگ دینی را که به این سمت سو دارد، ادامه دهیم.

وی تصریح کرد: در امامت و رهبری جامعه شیعی نخبه پروری وجود دارد، بطوری که بعد از حضرت محمد (ص) به عنوان آخرین پیامبر نخبه ائمه و امامان نخبه از میان انسان ها آمدند و بعد از غیبت حضرت مهدی (عج)، امروز فردی رهبری جامعه را دارد که نخبه است.

آیت الله نورمفیدی در ادامه گفت: کشور ما با سوابقی که داشته، مهد علم و دانش بوده و در واقع با حرکت اسلامی و آموزه های دینی به عنوان پایگاه نخبه پروری بوده است.

نماینده مردم گلستان درمجلس خبرگان رهبری افزود: امروز در شرایطی هستیم که دنیا سعی دارد ما را محتاج خود کند و به مقاصد خود دست یابند، اما باید در این زمینه تلاش کنیم تا خود با تلاش و کوشش به خواسته های خود دست یابیم.

به گفته آیت الله نورمفیدی، باید با پشتوانه ایمان و اعتقاد به خدای متعال به نخبه پروری نگاه کنیم و نخبگان خود را نیز به این سمت حرکت دهیم.

وی اظهار داشت: برای کشف نخبگان باید شرایط را طوری فراهم کنیم تا این افراد بتوانند نوآوری داشته باشند و در مجموع نخبه گرائی در باب معرفت دینی، در باب علم و دانش و حتی در باب مدیریت برای کشور نیاز است. 

امام جمعه گرگان با بیان این که شرایط فعالیت گروه های نخبه در کشور باید بیشتر فراهم شود، تصریح کرد: نباید در این بخش به دنبال مسائل جناحی رفت بلکه باید زمینه جذب حداکثری در این خصوص را فراهم کرد.

وی در پایان گفت: نخبگان باید با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری به مسأله علوم انسانی نیز توجه خاص داشته باشند و کسانی که مبنای فکریشان بر پایه علوم انسانی و دینی است، وارد شوند./950/پ202/الف
ارسال نظرات