۰۱ دی ۱۳۸۹ - ۱۲:۲۶
کد خبر: ۹۳۶۶۹
آیت الله جوادی آملی:

امت ها اگر تابع رهنمودهای انبیا باشند از نعمت های ظاهر و باطن برخوردار می شوند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله جوادی آملی با اشاره به قصه های قرآنی گفت: این قصه ها گاهی برای توجه خود پیامبر و وظیفه و رسالت او است، بخشی از قصه های قرآنی نیز مربوط به امت ها است که اگر تابع رهنمودهای وحی الهی و انبیا باشند از نعمت های ظاهر و باطن برخوردار می شوند.
آيت الله جوادي آملي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله عبدالله جوادی آملی، از اساتید برجسته حوزه علمیه قم پیش از ظهر چهارشنبه در درس خارج تفسیر خود که با حضور طلاب و روحانیان در مسجد اعظم قم برگزار شد به بیان اهداف قصه های قرآنی پرداخت و گفت: قصه هایی که در قرآن کریم از انبیاء مطرح می شود نکات فراوانی به همراه دارد.

وی افزود: این قصه ها گاهی برای توجه خود پیامبر و وظیفه و رسالت او است، بخشی از قصه های قرآنی نیز مربوط به امت ها است که اگر تابع رهنمودهای وحی الهی و انبیا باشند از نعمت های ظاهر و باطن برخوردار می شوند.

حضرت آیت الله جوادی آملی ادامه داد: گاهی اوقات نیز هدف از قصه انبیا بیان معجزات است که این مساله هم برای انبیا و هم برای امت مفید و موثر است.

وی در ادامه تفسیر سوره انبیا آیه 82 این سوره مبارکه را تفسیر کرد و گفت: برخی از شیاطین و اجنه به تسخیر حضرت سلیمان در آمده بودند و در دستگاه او انجام وظیفه و خدمت می کردند.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم معجزات انبیا الهی را مذاهب الهی دانست و گفت: قدرت نامتناهی ذات اقدس الهی قادر به انجام هر کاری است.

وی در ادامه بحث خود افزود: برخی از مفسران معتقدند سرّ پیشرفت هنر معماری، مجسمه سازی، صورت سازی و صورت گری در مسیحیت به این دلیل است که بسیاری از امور در زمان حضرت سلیمان مربوط به این گونه کارها بوده است و معجزات انبیا آنها از این قبیل بود.

این مفسر برجسته قرآن کریم در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه همان گونه که تحول در طبیعت راه دارد در صنعت هم راه دارد ابراز داشت: اگر شراب، سرکه شد از نجس بودن و حرمت می افتد و حلال می شود.

حضرت آیت الله جوادی آملی ادامه داد: اگر شطرنج به کل از ابزار قمار افتاد این تحول در صنعت است و اگر این شطرنج از حالت قمار برای جمیع مردم در بیاید مثل آن است که شراب سرکه شده باشد و در این صورت بازی با آن حلال است و این مساله را همه فقها می گویند. /924/پ202/ج
ارسال نظرات