۲۶ آذر ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۹۳۲۷۵
امام جمعه گرگان:

تفکر وهابیت و سلفی در پشت حادثه تروریستی چابهار قرار دارد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گلستان با محکوم کردن حادثه تروریستی چابهار گفت: پشت این گونه حوادث تروریستی تفکرات وهابیت و سلفی ها قرار دارد که از سوی مزدوران خارجی هدایت می شوند.
آيت الله سيد کاظم نورمفيدي، امام جمعه گرگان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان، امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه گرگان با محکوم کردن حادثه تروریستی چابهار، گفت: دشمنان باید بدانند که با این گونه اقدامات مذبوحانه وحدت شیعه و سنی بیشتر خواهد شد.

وی با بیان این که این حوادث تروریستی با هیچ منطق و دینی سازگاری ندارد، افزود: به طور یقین عاملان این گونه عملیات انتحاری مزدورانی هستند که مخالف دین مبین اسلام و پیامبر خداوند هستند.

خطیب جمعه گرگان با تأکید براین که تاریخ مصرف این گونه اقدامات تروریستی برای اختلاف و تفرقه میان مردم گذشته است، خاطرنشان کرد: این حوادث هیچ خدشه ای به وحدت و همدلی میان مردم ضربه نخواهد زد.

آیت الله نورمفیدی با بیان این که شیعه و سنی در ایران اسلامی با وحدت و همدلی در مناطق مختلف کشور در کنار هم زندگی می کنند، ادامه داد: این گونه حوادث را نباید به حساب کلیت برادران اهل سنت گذاشت، بلکه پشت این گونه حوادث تروریستی تفکرات وهابیت و سلفی ها قرار دارد که از سوی مزدوران خارجی هدایت می شوند.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری، سرویس های اطلاعاتی غرب عاملان و مسببان اصلی این حوادث تروریستی و ضد انسانی معرفی کرد و گفت: کشورهای توطئه گر بدانند که امت اسلامی هر روز بیدار تر می شوند و گول توطئه های شیطانی آنها را نخواهند خورد.

آیت الله نورمفیدی در ادامه داد: علمای اهل سنت استان گلستان نیز این حادثه تروریستی را به شدت محکوم کردند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به کاروان آسیایی کمک به غزه اشاره کرد و با بیان این که این اقدام پسندیده باید به الگویی جهانی تبدیل شود، خاطرنشان کرد: رژیم صهیونستی با محاصره غزه نشان داد که در جنگ 22 روزه نتوانست به اهداف خود برسد.

امام جمعه گرگان با بیان این که رژیم غاصب صهیونیستی هر روز به سمت سراشیبی و نابودی پیش می رود، ادامه داد: متأسفانه مجامع مدافع حقوق بشری نیز در مقابل این گونه اقدامات آشکار سکوت اختیار کردند.

نماینده ولی فقیه در گلستان همچنین با اشاره به شهادت امام سجاد(ع)، به تبیین نقش این امام همام در کنار حضرت زینب(س) در رسوا کردن خاندان بنی امیه پرداخت و ادامه داد: ماندگاری امروز نهضت حسینی مدیون تبلیغ مؤثر حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) است.

وی در ادامه سخنان خود به فرا رسیدن سالروز شهادت آیت الله مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرد و گفت: وحدت عملی این دو مرکز علمی کشور سعادت و شکوفایی نظام مقدس جمهوری اسلامی را در پی خواهد داشت.

آیت الله نورمفیدی به نقش حوزه های علمیه در بازنگری علوم انسانی دانشگاه ها اشاره کرد و گفت: با توجه به تأکیدات ویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی در این خصوص نقش حوزه های علمیه و علمای دینی بسیار تأثیر گذار است.

امام جمعه گرگان همچنین در خطبه اول نماز جمعه این هفته گرگان با اشاره به حادثه کربلا و قیام امام حسین(ع) با بیان این که آن حضرت می دانستند، که اگر وارد کربلا شود، کشته خواهد شد، گفت: امام حسین (ع) دیده بود، همه آنچه را که پیامبر (ص) برای بشریت در همه ابعاد مختلف آورده بود، زیرپا گذاشته می شود و برای احیاء این مساله و میراث حضرت محمد (ص) قیام کرد.

آیت الله نورمفیدی افزود: مخالفت با جریان حاکم، به وجود آمدن جریانی که باعث انحراف مردم از مسیر رسول خدا شده بود و شفاف سازی و علنی کردن این مسائل، باعث شد تا آن امام به جنگ و مبارزه با یزید برود./950/پ201/الف
ارسال نظرات