۲۳ آذر ۱۳۸۹ - ۱۴:۱۷
کد خبر: ۹۳۱۴۷
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گیلان:

شور و شعور حسینی در عزاداری، سبب رسیدن به معرفت عاشورایی می شود

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان، به برپایی عزاداری‌ها با شور و شعور حسینی اشاره کرد و افزود: اگر شعور حسینی در عزاداری‌ها نشان داده نشود به معرفت عاشورایی دست نمی‌یابیم.
معاون فرهنگي اداره کل تبليغات اسلامي گيلان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت‌الاسلام سیدحسین گلمیرزاده، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان، امروز در جمع عزاداران حسینی در رشت، با بیان این که انتقال پیام و فلسفه عاشورا مهم‌ترین اصل در عزاداری‌ها به شمار می‌رود، اظهار داشت: اشعار مداحی باید انتقال دهنده این پیام باشد.

وی با اشاره به برخی از آسیب‌ها و چالش‌های قابل مشاهده در مداحی‌ها تصریح کرد: بسیاری از اشعار به توصیف صورت و چهره اهل بیت (ع) تکیه دارند در حالی که توصیف شخصیت و سیرت امام حسین(ع) باید لحاظ شود.

حجت الاسلام گلمیرزاده به برپایی عزاداری‌ها با شور و شعور حسینی اشاره کرد و افزود: اگر شعور حسینی در عزاداری‌ها نشان داده نشود به معرفت عاشورایی دست نمی‌یابیم.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان بر دقت در انتخاب مضامین اشعار در عزاداری‌ها تاکید کرد و گفت : اگر غیر از این باشد قطعاً با آسیب جدی مواجه می‌شویم.

وی با بیان این که عزاداری بر امام حسین(ع) دارای آثار فردی و اجتماعی فراوانی است، بیان داشت: اشک ریختن و در غم قرار گرفتن سبب طهارت روح و تعالی رشد انسانیت در فرد می‌شود.

حجت الاسلام گلمیرزاده با اشاره به این که کسب معرفت و پیام عاشورا موجب سعادت انسان می شود، گفت: گریه مسلمان برای امام حسین(ع) یک تحصن، اعتراض سیاسی و برائت از دشمنان است و گریه‌ها باید امروزه بین مردم روشن‌تر از گذشته باشد و سلام‌ها و لعن‌ها مشهود بیان شود.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گیلان خاطرنشان کرد: با هر سلامی که بر امام حسین(ع) و یاران ایشان می‌فرستیم در حقیقت یاد شهیدان و مظلومان جهان اسلام را زنده کرده و از دشمنان فعلی و استکبار جهانی برائت و اعلام انزجار می‌کنیم.

وی با اشاره به آثار و برکات قیام عاشورا پس از گذشت هزار و 400 سال، تصریح کرد: اگر مسلمانان در سراسر جهان ندای توحید سر می‌دهند ، به برکت نهضت خونین عاشورا‌ است.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، احیای ارزش‌های دینی و آشنایی مردم با وظایف دینی خود را مهم‌ترین انگیزه و هدف امام حسین(ع) برای قیام عاشورا ذکر کرد و افزود: امام حسین (ع) در راه این هدف تا پای جان ایستادگی کرد.

وی، انجام احکام الهی و اقامه نماز را یکی دیگر از پیام‌های مهم عاشورا برشمرد و تصریح کرد: در عزاداری‌ها باید این مهم را لحاظ کرده و مراسم‌های عزاداری را با محوریت مسجد و اقامه نماز آغاز کنیم./950/پ202/الف
ارسال نظرات