۲۳ آذر ۱۳۸۹ - ۱۴:۱۴
کد خبر: ۹۳۱۴۵
عضو مجلس خبرگان رهبری:

دفاع از دین و ارزش های اسلامی مهم ترین اهداف قیام حسینی است

خبرگزاری رسا ـ عضو مجلس خبرگان رهبری، دفاع از دین و ارزش های اسلامی را مهم ترین اهداف قیام حسینی دانست و خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) با قیام خود از تحریف مبانی اسلامی جلوگیری کرد.
آيت الله نور مفيدي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان آیت الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان، امروز در جمع دانش آموزان دبیرستان دخترانه واثقی گرگان، گفت: بنای عالم بر آزادی و اختیار است تا سیدالشهدا، سیدالشهدا و شمر، شمر شود.

وی با بیان این که امام حسین(ع) به همین دلیل آنقدر ارزشمند شده که حتی گاندی هندی نیز در برابرش تعظیم می کند، تصریح کرد: شمر باید آن جنایات را انجام می داد و یزید نیز باید می بود تا شخصیت کم نظیر امام حسین(ع) خود را نشان دهد.

عضو مجلس خبرگان رهبری، دفاع از دین و ارزش های اسلامی را مهم ترین اهداف قیام حسینی دانست و خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) با قیام خود از تحریف مبانی اسلامی جلوگیری کرد.

امام جمعه گرگان با بیان این که وقتی موانع را با قدرت کنار می زنیم ارزشمند است، ادامه داد: انسان آنقدر قدرتمند است که از ملائکه بالاتر رود یا این که از چهارپایان هم کمتر باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه به حجاب بانوان اشاره کرد و گفت: به زور نمی توان حجاب را گسترش داد بلکه گسترش حجاب در جامعه نیازمند فرهنگ سازی است.

آیت الله نورمفیدی با بیان این که راه های دیگری هم برای گسترش حجاب وجود دارد، افزود: باید فعالیت های فرهنگی و اجتماعی انجام شود تا حجاب خود به خود درست شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که در آینده بی سوادها یا کم سواد ها جایی ندارند، گفت: اگر می خواهید در آینده جایی داشته باشید باید درس بخوانید، اگر خوب درس بخوانید همین الان هم به شما احتیاج دارند.

نماینده ولی فقیه در گلستان افزود: دنیای امروز دنیای دفتر و قلم نیست، دنیای دیجیتال است و ما هم داریم به آن سمت می رویم.

وی خطاب به دانش آموزان تاکید کرد: جوانی ها را بگذارید برای بعد و درس بخوانید، همه به دنبال ممتازها هستند، کشور ما درهای پیشرفت را باز کرده است که دنیا دارد این همه ما را اذیت می کند و می گوید ایران نباید به فناوری و تکنولوژی و انرژی هسته ای دست پیدا کند، ایران کشور مستقلی است که زیر بار هیچ قدرتی نمی رود.

آیت الله نورمفیدی با بیان این که نباید هر حرف شنیده شده از طرف کسی را قبول کرد، گفت: گاهی اوقات حرف هایی شنیده می شود که صحت ندارد و این حرف ها را نباید به پای دین و خدا و پیغمبر گذاشت بلکه باید سخنان افراد عالم و آگاه را قبول کرد.

وی افزود: اینکه انسان از این لباس بیرون بیاید و لباس احرام بپوشد یعنی از روزمرگی ها بیرون بیاییم و در فضای بیرنگی و بی تعلقی باشیم، معنای لباس احرام این است که از وابستگی ها رها شویم.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه به جعفر طیار پسر عموی پیامبر اسلام(ص) اشاره کرد و گفت: جعفر طیار در جنگ موته شرکت کرد و شهید شد.

وی افزود: ایشان از کسانی بود که در هجرت اول به حبشه رفت و سخنران قوی دستی بود و همه را جذب می کرد، نماز جعفر طیار هم اگر خوانده شود و حاجتی باشد اگر خدا مصلحت بداند اجابت می شود.

آیت الله نورمفیدی یکی از عوامل دین گریزی جوانان را اطلاعات غلط دانست و گفت: اینکه می گویند با فلان کار فلان چیز عوض می شود و وقتی جوان چنین چیزی را نمی بیند دین گریز و بی اعتقاد می شود، مگر اینکه درست مسائل مطرح شود./950/پ202/الف
ارسال نظرات