۲۰ آذر ۱۳۸۹ - ۱۲:۲۲
کد خبر: ۹۲۸۴۹
مدیر حوزه علمیه استان آذربایجان غربی:

تداوم و رشد و بالندگی انقلاب مدیون درسهای عاشوراست

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه استان آذربایجان غربی گفت: ملت ایران به برکت عبرت آموزی از جریان عاشورا فتنه ها را تا کنون خنثی کرده و با بصیرت عاشورایی و الهام از نهضت حسینی با کسانی که قصد براندازی نظام اسلامی را دارند مقابله می کند.
حجت الاسلام جواد قهرماني، مدير حوزه هاي علميه آذربايجان غربي


حجت الاسلام جواد قهرمانی، مدیر حوزه علمیه استان آذربایجان غربی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به  نقش عاشورا در پیروزی انقلاب اسلامی و 8 سال دفاع مقدس گفت: جریان پیروزی انقلاب اسلامی، تداوم و رشد و بالندگی آن را مدیون درسهای عاشورا هستیم.

وی ادامه داد: ملت ایران به برکت عبرت آموزی از جریان عاشورا فتنه ها را خنثی کرده و با بصیرت عاشورایی و الهام از نهضت حسینی با کسانی که قصد براندازی نظام اسلامی را دارند، مقابله می کنند.

امام جمعه میاندوآب افزود: شعار «هیهات منا الذله» یکی از درس های قیام عاشورا است که 72 تن از یاران امام حسین (ع) با سر دادن این شعار در برابر لشکریان یزید ایستادگی کرده و تا آخرین قطره خون خود جنگیدند در طول 8 سال دفاع مقدس نیز ملت آزاده ایران با الهام از این شعار عاشورایی توانسته‌اند در برابر استکبار و زیاده خواهان جهان مقاومت کرده و در نهایت بر آنها غلبه کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر شعار «هیهات منا الذله» نصب العین مقام معظم رهبری و تمام مسؤولان است، امروز حسین زمان توانسته با همان شعار یاران نظام را در صفوف محکم نگه دارد، حضور نماینده نظام جمهوری اسلامی در مذاکرات 1+5 ژنو و ایستادگی وی در برابر زیاده خواهی ها و دفاع از مواضع ملت مسلمان ایران برگرفته از قیام عاشورا و این شعار جاودانه است.

مدیر حوزه علمیه استان آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: فتنه همان امتحان الهی و مبارزه بین طرفداران خدا و شیطان است که در طول تاریخ بوده و خواهد بود.

وی گفت: تهدید باورهای اعتقادی ـ دینی و ناقص جلوه دادن عقاید به حق مردم از علامت های فتنه است، فتنه گران در قالب شعار های بسیار شکیل، ظاهر پسند و دلسوزانه همچون دموکراسی، حقوق بشر و حقوق زنان به اسلام و دستورات آن که برای نجات بشر وضع شده است، هجوم آورده و باورهای خود را ترویج می دهند.

امام جمعه میاندوآب با اشاره به شرایط ایجاد فتنه و راهکاری مقابله با آن اظهار داشت: باید بدانید فتنه گران ساکت ننشسته‌اند و برای تضعیف باورهای و اعتقادات ملتهای مسلمان در پی دسیسه اند، بنابراین اگر مردم با آگاهی و بصیرت بتوانند خوب را از بد تشخیص داده و دین، رهبران الهی، مساجد و پایگاهها را سلاح مبارزه با دشمنان قرار دهند دیگر دشمنان نمی توانند در رسیدن به اهدافشان موفق شوند.

وی با بیان این که قیام امام حسین (ع) نقش مهمی در بیداری مسلمانان به ویژه ملت ایران داشته و دارد، اضافه کرد: سلام و درود خدا بر ملت ایران باد چراکه آنها در فتنه ها مرعوب دشمنان نشده و با بصیرت در اطاعت از ولی خدا کوتاهی نکرده اند به همین علت است که امام راحل فرموده اند «ملت ایران هم از مردم حجاز و هم مردم دوران حکومت امام علی (ع) برتر است». در حالیکه در زمان امامت امام حسین(ع) برخی افراد به خاطر پول و تزویر این امام بزرگوار را تنها گذاشته و وی را با چنین مظلومیتی به شهادت رساندند.

حجت الاسلام قهرمانی ولایتمداری را از دیگر درسهای واقعه عاشورا دانست و گفت: حرکت ملت ایران حول محور ولایت فقیه باعث سربلندی و عزت انقلاب اسلامی در همه عرصه ها شده است. همه دستاوردهای انقلاب اسلامی به برکت اصل ولایت فقیه است امروز ایران به برکت حاکمیت اسلام و ولی خدا به مرحله ای از پیشرفت و ترقی دست یافته است که می تواند نه تنها از حقوق خود بلکه مسلمانان عالم نیز دفاع کرده و ملجا و پناهگاه مظلومان جهان باشد.

وی افزود: توجه به اصل بصیرت باعث شده ملت ایران تحت فرمان ولی خدا حرکت کرده و در چنین جایگاه عزتمندی قرار گیرند که برای سایر ملت‌های آزاد اندیش و آزادی خواه الگو و اسوه باشند.

این استاد حوزه علمیه ادامه داد: مردم باید در جریان فتنه های دشمنان قرار گیرند و بدانند که دشمنان اسلام هیچ وقت برای ما دلسوز نبوده و نخواهند بود بلکه آنها در صدد به کار گیری تبلیغات و ابزارها مختلف برای سرکوب ملت جمهوری اسلامی ایران هستند در این صورت با آگاهی و بصیرت بیشتر برای مقابله با فتنه های بدخواهان نظام جمهوری اسلامی، برگرفته از مکتب عاشورا آماده می شوند.

وی بیان داشت: ملت ایران باید هوشیار، بیدار و گوش به زنگ باشد که هر آنچه که دشمنان به نفع ما می دانند به ضرر ما است و آنچه را که برای ملت و کشورمان مضر می پندارند منفعت است.

حجت الاسلام قهرمانی به ظرفیت عاشورا برای مقابله با دشمنان اسلام اشاره کرد و گفت: اگر پیرو و شیعه حسینی هستیم باید همانند امام حسین(ع) و یارانشان که در راه دین از جان خود گذشتند به مبارزه با دشمنان دین، قرآن و اسلام برخیزیم؛ شرایط برای ما بدتر از یارات حسین(ع) نیست بنابراین باید با تمسک به عاشورا به یار و فرزند امام حسین(ع) لبیک گفته و با حمایت از ولی فقیه که دغدغه دین، قرآن و پیشرفت ملت مسلمان را دارد، در برابر بدخواهان اسلام ایستادگی کنیم. باید از یاران سید الشهدا وفاداری، شجاعت و مقاومت بیاموزیم تا مرعوب دشمنان اسلام و قرآن نشویم.

وی اظهار داشت: توجه به نماز اول وقت، پرداخت زکات، خمس، وفاداری به امام زمان(عج) ، تبعیت از دین، قرآن، ولایتمداری و پایبندی به ارزشهای عاشورا و عمل به آنها از مهم ترین مشخصه های عاشورایی بودن افراد است.

امام جمعه میاندوآب گفت: متأسفانه حادثه بزرگ عاشورا دستخوش تحریف شده است، برخی افراد سودجو با سوء استفاده از احساسات پاک مردم و ترویج خرافات باعث کاسته شدن از عظمت واقعه کربلا می شوند.

مدیر حوزه علمیه استان آذربایجان غربی در پایان افزود: باید با عقل، معنویت به سراغ تحلیل عاشورا برویم و با بهره گیری از اشعار صحیح در مداحی ها حوادث کربلا را بازگو کرده و به تبیین پیام‌های قیام عاشورا بپردازیم؛ شیعیان باید آگاه، هوشیار و بیدار باشند و به دشمن فرصت سوء استفاده از رفتارهای آنها برای تعرض به نهضت عاشورا، قیام امام حسین و شیعه را ندهند./936/ت301/ع

ارسال نظرات