۱۹ آذر ۱۳۸۹ - ۲۳:۳۸
کد خبر: ۹۲۸۱۸
عاشورا، نبرد فتنه و بصیرت (25)؛

عضو خبرگان رهبری: باید با بصیرت افزایی به جامعه، اهل فتنه را رسوا کرد

خبرگزاری رسا ـ عضو مجلس خبرگان رهبری، تشکیل نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را یکی از آثار حادثه عاشورا دانست و با تبیین پیام‌های این واقعه مهم تاکید کرد: باید با استفاده از رهنمودهای الهی اولیای دین، در عین رسوا کردن اهل فتنه و حامیان آنها به مردم بصیرت دینی و فرهنگی بدهیم.
حجت الاسلام و المسلمين سيد محمد  واعظ موسوي


حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد واعظ موسوی از اعضای مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تسلیت ایام عزاداری اباعبدالله الحسین(ع)، به تبیین فلسفه قیام عاشورا پرداخت و بیان داشت: قیام ابی عبدالله الحسین(ع) منحصر به یک عصر و موقعیت جغرافیایی خاص نبود.

وی ابراز داشت: قیام امام حسین(ع)، یک قیام جهانی با انگیزه های نجات بشریت از یوغ حاکمان ظلم، فساد و جور است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: شاید آخرین ثمره نهضت امام حسین(ع) به ثمر نشستن خون شهدای انقلاب و تشکیل حکومت جمهوری اسلامی ایران است.

وی تصریح کرد: وظیفه شرعی عملی شدن احکام دین و تبعیت از احکام نورانی قرآن و مقابله با سرکشی حاکمان ستمگر، همان گونه که در زمان امام حسین(ع) مثمر ثمر بود، در حال حاضر نیز بعد از گذشت سیزده قرن می تواند راهشگا و نشان دهنده آینده روشن برای امت های مظلوم در همه دنیا باشد.

حجت الاسلام والمسلمین واعظ موسوی ابراز داشت: باید با درس و الهام گرفتن از حادثه عاشورا و قیام ابی عبدالله(ع) در برابر حاکمان ظلم، جور و استبداد ایستاد و با زنده کردن سنت های الهی برای از بین بردن بدعت های موجود در جوامع استفاده کرد.

وی اظهار داشت: امام حسین(ع) با عمل به وظیفه شرعی و انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر، وجدان های خفته افراد غافل را بیدار و احساسات مذهبی مردم را به بهترین شکل علیه ظلم و ستم تحریک کردند و توانستند با قیام و نهضت خود بهترین نتیجه را برای عصر خود و سایر اعصار به وجود آورند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه به تبیین راه های مقابله با فتنه پرداخت و با اشاره به فرازهایی از بیانات رهبر معظم انقلاب در این خصوص، بیان داشت: ما باید با بازگشت به سنت های الهی و تبعیت از اولیای تشیع، جامعه را در مسیر واقعیت و حقانیت قرار دهیم و با استفاده از رهنمودهای الهی و حیات بخش اولیای الهی، در عین رسوا کردن اهل فتنه و حامیان آنها به مردم بصیرت دینی و فرهنگی بدهیم.

وی گفت: انقلاب امام حسین(ع) بیش و پیش از آن که یک انقلاب نظامی باشد، یک انقلاب فرهنگی در مسیر بصیرت افزایی به جامعه بود.

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم عنوان داشت: لطمه و زیان هایی که دین و سنت های الهی از سوی معاویه و یزیدها در جامعه می بیند همواره ناشی از غفلت و نا آگاهی توده مردم بوده است، آنها از این شرایط سوء استفاده کرده و با سیاست های زر، زور، تزویر و قدرت به ارزش های دینی، پیامبر و اهل بیت(ع) اهانت می کنند.

وی خاطرنشان کرد: این گونه جریان ها گاهی هم با ظواهر فریبنده و دینی به کردارها و اعمال پلید خود رنگ دینی و مذهبی می بخشند تا بتوانند بیشترین سؤء استفاده را از غفلت مردم و عدم عکس العمل آنان در برخورد با سردمداران کفر و ظلم داشته باشند.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: حضرت ابی عبدالله الحسین(ع) با قیام خونین خودشان که برای عملی کردن قوانین و احکام نورانی دین اسلام بود، توانستند با بصیرت افزایی در جامعه، دستگاه حاکم را رسوا کنند و چهره پلید آنها که در پرده ای از نفاق قرار گرفته بود را به مردم نشان دهند تا آنها با بیداری که در بیان شان ایجاد شده بود، در مسیر از بین بردن بدعت ها و مسیر ترسیم شده توسط ابی عبدالله الحسین(ع) قرار گیرند.

حجت الاسلام والمسلمین واعظ موسوی تاکید کرد: به دنبال حرکت فرهنگی و بیدارگر امام حسین(ع) در اقصی نقاط کشور اسلامی آن روز، قیام هایی علیه دستگاه حاکم اموی شکل گرفت و این مساله نشانگر عمق تاثیرگذاری بود که از هدایت گری های ابی عبدالله الحسین(ع) و اصحاب و یاران با وفای ایشان و ائمه بعد از ایشان در جامعه بوجود آمد. /924/ت302/ع

ارسال نظرات