۱۹ آذر ۱۳۸۹ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۹۲۷۹۳
آیت الله نور مفیدی:

مذاکرات ژنو برگ برنده ای برای جمهوری اسلامی ایران بود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گلستان با تأکید براین که ملت ایران در حق هسته ای خود به هیچ عنوان کوتاه نخواهد آمد، گفت: ملت ایران به هیچ قدرتی اجازه نخواهد داد مانع پیشرفت ایران اسلامی در موضوع انرژی صلح آمیز هسته ای شود و قاطعانه در این بخش ایستادگی می کند.
آيت الله نور مفيدي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان، امروز خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه مرکز استان، با تسلیت فرا رسیدن ماه محرم به اهداف نهضت حسینی اشاره کرد و خواستار تبیین دقیق آن از سوی مبلغان برای مردم شد.

وی با تأکید بر این که وعاظ و خطبا در ماه محرم تلاش کنند که اهداف و پیام قیام عاشورا را به گونه ای تأثیر گذار برای مردم بازگو کنند، افزود: نباید امام حسین(ع) وسیله ای برای رسیدن به برخی مقاصد قرار گیرد و باید محور همه سخنرانی های ماه محرم مربوط به موضوع مشخص باشد.

خطیب جمعه گرگان با بیان این که اهداف قیام امام حسین(ع) امروز باید در جوامع اسلامی نهادینه شود، ادامه داد: قیام سالار شهیدان سرشار از درس و عبرت های بزرگ و کوچک است که هر کدام از آن برای خود فلسفه ای دارد.

امام جمعه گرگان در ادامه سخنان خود با بیان این که عاشورا تقابل و جنگ بین وارث حقیقی اسلام با کفر و جاهلیتی است که نقاب اسلام به صورت خود زده است، گفت: امام حسین(ع) پاسدار واقعی مکتب اسلام بود و به منظور جلوگیری از انحراف میراث رسول خدا(ص) در مقابل سپاه کفر قیام کرد.

وی با بیان این که قیام امام حسین(ع) سبب زنده مانده میراث پیامبر اسلام شد، ادامه داد: این میراث پس از گذشته سال ها همچنان زنده و پویا است.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود با بیان این که تلاش در تلاش هستند در ماه محرم چهره ای خشن از مسلمانان را در دنیا به تصویر بکشند، افزود: موضوع قمه زنی که از سوی مراجع حرام اعلام شده، خلاف شرع است و سبب رفتن آبروی شیعه در دنیا می شود.

آیت الله نور مفیدی در بخش دیگری از سخنان خود به مذاکرات چند روز گذشته هیأت ایرانی در ژنو اشاره کرد و گفت: خوشبختانه گروه مذاکره کننده توانست به خوبی از حق ملت ایران دفاع کند و به عبارتی می توان موضع ایران اسلامی در این مذاکرات کاملاً برجسته بود.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که متأسفانه آژانس بین المللی انرژی هسته ای که باید حافظ اطلاعات کشورها باشد اسامی دانشمندان هسته ای ایران را در اختیار شورای امنیت قرار می دهد، افزود: این اقدام صحیح است و شهادت استاد شهریاری به عنوان کسی که نام او در لیست دانشمندان هسته ای اعلام شده بود نشان داد که این کشورها صادق نیستند.

وی با تأکید براین که ملت ایران در حق هسته ای خود به هیچ عنوان کوتاه نخواهد آمد، ادامه داد: ملت ایران به هیچ قدرتی اجازه نخواهد داد مانع پیشرفت ایران اسلامی در موضوع انرژی صلح آمیز هسته ای شود و قاطعانه در این بخش ایستادگی می کند./950/پ201/الف
ارسال نظرات