۱۷ آذر ۱۳۸۹ - ۱۸:۴۲
کد خبر: ۹۲۶۸۰
آیت الله نورمفیدی:

مداحان از بیان اشعار نامتعارف و غیر واقعی در ماه محرم پرهیز کنند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گلستان ترویج شعائر دینی را یکی از مهم ترین وظایف مداحان دانست و گفت: مداحان باید تلاش کنند تا اشعار نامتعارف و غیر واقعی در ماه محرم بیان نشود.
آيت الله نور مفيدي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان، امروز در جمع مداحان استان در گرگان، با تسلیت فرا رسیدن ماه محرم، این ماه را فرصت مناسبی برای تبیین پیام قیام عاشورا دانست و گفت: پیام و عبرت های عاشورای حسینی باید به گنه ای دقیق برای جامعه بیان شود.

وی در ادامه به نقش مداحان در بیان واقعیت های نهضت حسینی اشاره کرد و افزود: اشعار و مدیحه سرایی، بسیار حساس است و می تواند در بیان مناسب واقعیت های قیام عاشورا تأثیر گذار باشد.

امام جمعه گرگان ادامه داد: مداحان در طول تاریخ از جمله افرادی بودند که سبب ماندگاری قیام عاشورا و حادثه کربلا شدند که نسل به نسل این اشعار چرخیده و امروز به ما رسیده است.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که متأسفانه در برخی اشعار تحریف صورت می گیرد، تصریح کرد: تحریف و دستکاری در اشعار عاشورا، امام حسین(ع) و کربلا کار دشمنان برای دوری جامعه اسلامی به خصوص نسل جوان از اسلام، انقلاب و جمهوری اسلامی ایران است.
 
وی ادامه داد: همچنین ائمه اطهار(ع) در خصوص شعرا و تشویق آنان که در مدح و ثنای امام حسین(ع) و حادثه و قیام عاشورا شعر گفته اند، سخنان و بیانات زیادی دارند.
 
نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: شعرا باید در اشعار و بیان آن خلوص داشته باشند و این خدمت را جزء‌ با آخرت و امام حسین(ع) معامله نکنند.
 
آیت الله نورمفیدی گفت: مداحان قبل از مداحی و روضه خوانی مطالعه داشته باشند تا اشعاری که می خوانند برای مردم فایده داشته باشد. 

وی با اشاره به این که مداحان می توانند از نعمتی که خداوند به آنها داده، استفاده و ثواب بهینه را ببرند، ادامه داد: مداحان باید دست خود را از این سرمایه الهی برای آخرت خود پر کنند./950/پ202/الف
ارسال نظرات