۱۵ آذر ۱۳۸۹ - ۱۶:۴۳
کد خبر: ۹۲۴۹۰
عضو مجلس خبرگان رهبری:

نهادینه شدن فرهنگ کتابخوانی در جامعه اسلامی یک ضرورت است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گلستان نهادینه شدن فرهنگ کتابخوانی در جامعه اسلامی را یک ضرورت مهم برشمرد و خاطرنشان کرد: امروز همه متولیان فرهنگی وظیفه دارند در این راست قدم بردارند و همه تلاش خود برای فرهم کردن این زمینه صرف کنند.
آيت الله نور مفيدي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان، امروزدر حاشیه بازدید از پنجمین نمایشگاه سراسری کتاب گلستان در گرگان در جمع خبرنگاران، با مهم ارزیابی کردن مسأله کتاب و کتابخوانی در زندگی فردی و اجتماعی انسان ها، گفت: در دین مبین اسلام نیز تأکید فراوانی به مطالعه و علم آموزی شده است.

وی، کتاب را عامل تحرک و پویایی انسان ها دانست و خاطرنشان کرد: قلم، بیان، کتاب و سخن، حیاط انسانی و زندگی انسانی را در جایگاه زندگی پویا قرار داده است.

نماینده ولی فقیه در گلستان تصریح کرد: خداوند متعال نیز بهترین هدیه اش یعنی کتاب آسمانی را در اختیار بشر قرار داده، تا ضمن مطالعه دستورات الهی، راه و روش زندگی درست را مطالعه و انتخاب کنند و این نشان دهنده جایگاه رفیع کتاب در دین مبین اسلام است.

آیت الله نور مفیدی، نهادینه شدن فرهنگ کتابخوانی در جامعه اسلامی را یک ضرورت مهم برشمرد و خاطرنشان کرد: امروز همه متولیان فرهنگی وظیفه دارند در این راست قدم بردارند و همه تلاش خود برای فرهم کردن این زمینه مصرف کنند.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری، مطالعه را سبب بالارفتن علم و آگاهی انسان ها دانست و تصریح کرد: امروز کتاب بهترین ابزار برای پرروش انسان های با استعداد و موفق در جامعه است.

امام جمعه گرگان ادامه داد: در سال همت مضاعف، تلاش مضاعف، مردم باید میزان مطالعه خود را همگام با این شعار و در راستای توسعه و پیشرفت ایران اسلامی بالا ببرند.

آیت الله نورمفیدی، برگزاری این نمایشگاه را فرصتی مناسبی برای بهره مندی گلستانی ها از آن خواند و ادامه داد: حضور مردم و علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی در نمایشگاه، سبب انس پیدا کردن آنان با کتاب و مقدمه ای برای مطالعه بیشتر کتاب شده و آگاهی افراد را در زمینه های مختلف بالا می برد.

وی ادامه داد: شرایط جامعه به طوری است که همه اقشار جامعه باید نسبت به علم و آگاهی در بخش های مختلف همت و تلاش مضاعف پیدا کنند./950/پ202/الف

ارسال نظرات