۱۵ آذر ۱۳۸۹ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۹۲۴۸۱

گردهمایی روحانیان و ائمه جماعات استان اردبیل برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ گردهمایی روحانیان، مبلغان و ائمه جماعات استان اردبیل در آستانه فرا رسیدن ماه محرم برگزار شد.
گردهمايي روحانيون گردهمايي روحانيان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام محمد بحرینی، استاد حوزه و دانشگاه شب گذشته در گردهمایی روحانیون و ائمه جماعات استان اردبیل که در آستانه فرا رسیدن ماه محرم برگزار شد، اظهار داشت: علما و روحانیان وارثان رسالت انبیاء و اولیای الهی هستند، از این رو وظایف خطیری بر عهده دارند.

وی با تاکید بر آشنایی روحانیت با حساسیت رسالت خویش گفت: اعتقاد قلبی به لباس مقدس روحانیت و سربازی امام زمان(عج) نیاز به تهذیب نفس و کسب معارف و علوم دینی است.

حجت الاسلام بحرینی با تاکید بر اینکه اسلام به واسطه علمای مجاهد امروز دست ما رسیده است، خاطر نشان کرد: نباید برخی از فرایض دینی که علمای تشیع سال ها برای احیای آن ها تلاش ها کرده و تبعیدها کشیده اند، رو به فراموشی رود.

وی با تاکید بر وظیفه خطیر روحانیت در شرایط امروز جامعه تصریح کرد: علما در طول تاریخ منشاء تحولات در جامعه بوده‌اند، امروز نیز حوزه های علمیه باید با حفظ موقعیت علمی و عملی خود، فقه و فقاهت را به عالی‌ترین رتبه رسانده برسانند.

این استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر اینکه علما همواره پیش قدم در اجرای احکام الهی بوده اند، گفت: تبلیغ عمل گرا بهترین نوع تبلیغ مبانی ارزشمند دینی است، امروز مردم به نوع و منش زندگانی روحانیان نگاه کرده و درس می گیرند.

حجت الاسلام بحرینی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر نقش تبلیغی روحانیان در ماه محرم اظهار داشت: هدف از این عزاداری ها و سیاه پوشی ها آگاهی از فلسفه قیام اباعبدالله الحسین(ع) است.

وی گفت: اینگونه نباید که مجالس عزاداری تنها به سینه زنی و اجرای برخی سنت ها خلاصه شود، امروز نیازمند معارف اهل بیت و فلسفه نهضت حسینی هستیم./935/پ203/ص
ارسال نظرات