۱۵ آذر ۱۳۸۹ - ۰۸:۳۹
کد خبر: ۹۲۴۴۰

ساختمان جدید موسسه آموزش عالی حوزوی خواهران فدک افتتاح شد

خبرگزاری رسا ـ ساختمان جدید موسسه آموزش عالی حوزوی خواهران فدک همدان، با حضور مسئولان استانی و برخی از مسئولان مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران افتتاح شد.
مدرسه علميه خواهران
به گزارش خبرگزاری رسا، در این مراسم که پیش از ‌ظهر یکشنبه برگزار شد، حجت‌الاسلام و المسلمین غیاث‌الدین طه‌محمدی نماینده ولی فقه و امام جمعه همدان در سخنانی با بیان اینکه اسلام در تمام فضیلت‌ها را مختص به مرد نداشته است تصریح کرد: مرد وزن در تمام تکالیف شریک هستند.

وی با بیان اینکه زنان، هم مربی زنان و هم مربی مردان هستند اضافه کرد: فرمایش امام راحل‌(ره) در مورد اینکه از دامن زن مرد به معراج می‌رود به ارزش و منزلت زن را بیان کرد.

امام جمعه همدان با اشاره به تلاش‌های آیت‌الله شرعی مدیر حوزه‌های علمیه خواهران در زمینه شکل‌گیری منسجم حوزه‌های علمیه خواهران افزود: شکل‌گیری مدارس علمیه خواهران با این سطح قابل قبول‌، نظم را مدیون تلاش‌های آیت‌الله شرعی هستیم.

وی از خواهران طلبه خواست تا انتظارات خود را از مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران افزایش ندهند، یاد آور شد: خواهران طلبه باید اهداف مقدس، خود را ارتقا دهند به گونه‌ای که یک روز در دورترین نقاط کشور امکان فراگیری معارف دینی را داشته باشند.

حجت‌الاسلام و المسلمین طه‌محمدی با اشاره به تعداد فراوان دانشجویان در استان‌های مختلف کشور، خاطر‌نشان ساخت: تعداد طلاب آقا وخانم نسبت به این تعداد دانشجویان بسیار اندک است.

وی از بانوان طلبه خواست تا به تقویت، بعد معنوی خود در کنار بعد علمی تلاش کنند گفت: فراگیری علوم دینی بدون پرداختن به معنویت بی ارزش است.

در این مراسم همچنین حجت‌الاسلام سید محمد حسن فاضلیان مدیر منطقه هشت حوزه‌های علمیه خواهران در سخنانی با اشاره به تحصیل 114 طلبه در موسسه آموزشی عالی حوزوی فدک همدان اظهار داشت:‌ این طلاب در مقطع سطح 3‌ (کارشناسی ارشد) مشغول به تحصیل هستند.

وی افزود: از میان طلاب، 37 نفر از امکانات خوابگاهی نیز استفاده می‌کنند

مدیر منطقه هشت حوزه‌‌های علمیه خواهران گفت: طلاب این موسسه در رشته های تخصصی فقه، تفسیر و کلام اسلامی تحصیل می‌کنند.

شایان ذکر است بر اساس مصوبه شورای عالی حوزه‌های علمیه مدارس علمیه سطح 3 به موسسات آموزش عالی حوزوی تعغیر نام یافته‌اند./917/د102/ص

ارسال نظرات