۱۲ آذر ۱۳۸۹ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۹۲۲۱۲

مراسم استقبال از ماه محرم در اردبیل برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم استقبال از ماه محرم امروز با حضور اقشار مختلف مردم در مسجد اعظم اردبیل برگزار شد.
مراسم استقبال از ماه محرم در اردبیل برگزار شد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل صبح امروز در این مراسم با تشریح جایگاه شیعه در جهان اسلام اظهار داشت: شیعه بیش از هزار و 400 سال در سوگ شهادت مولا و سرور خود گریه می ‌کنند که این نشان از اوج ارادت آنان دارد.

وی خاطرنشان کرد: آنهایی که جلوی عزاداری را می گیرند و برای زائران امام حسین(ع) جرایم سنگینی در نظر گرفته‌اند، هیچگاه نتوانستند جلوی این عشق و ارادت را بگیرند.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به روایات و احادیثی وارده، گفت: گریه بر مظلومیت سومین امام شیعیان، آتش دوزخ و جهنم را خاموش می کند، اما نباید اینگونه باشد که شیعیان هر معصیتی را مرتکب شوند به امید گریه بر امام حسین(ع)، چراکه گریه واقعی بر امام معصوم، تقوای الهی و تهذیب نفس را به دنبال دارد.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی گریه برای حسین(ع) را نوعی اعتراض به حاکمیت جور دانست و تصریح کرد: جامعه آرمانی و مورد تائید پیامبر اکرم(ص) با بی تفاوتی نسبت به ظلم و جور فاصله دارد.

وی ادامه داد: جامعه دور شده از فریضه امر به معروف و نهی از منکر از جامعه آرمانی نبی اکرم(ص) متفاوت است، امروز شیعیان جهان با گریه بر حسین(ع) در مقابل ابوسفیان ‌ها، آل یزیدها و آل مروان‌ها به اعتراض بر می خیزند.

عضو خبرگان رهبری معرفت، عبودیت، عدالت، عاطفه و امامت را از وی‍گی های جامعه آرمانی مورد تائید پیامبر اسلام برشمرد و اظهار داشت: ائمه اطهار در دوران حیات خود به دنبال این شاخص های متعالی بودند.

وی عاشقان واقعی امام حسین(ع) را آنانی دانست که در زندگانی خود به سیره ائمه اطهار و سنت نبوی اقتدا می کنند.

امام جمعه اردبیل بدعت گذاری و خرافه گری در عزاداری اباعیدالله الحسین(ع) را نشان از تلاش دشمنان در جهت ضربه به باورهای دینی شیعیان دانست و گفت: نباید در عزاداری ها به گونه‌ای رفتار کنیم که به جای جلب رضایت و کسب آبرو برای امام حسین زمینه گناه در جامعه فراهم شود./935/پ202/ص
ارسال نظرات