۰۸ آذر ۱۳۸۹ - ۱۳:۰۷
کد خبر: ۹۱۷۹۴
10 و 11 آذر؛

کنگره ملی کوثر نبوت در استان گلستان برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ کنگره ملی دو روزه کوثر نبوت، دهم آذر با حضور شخصیت های تقریبی جهان اسلام به میزبانی استان گلستان در گرگان آغاز به کار خواهد کرد.
کنگره ملي
حجت الاسلام نور الله ولی نژاد، مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، از ارسال 97 مقاله به دبیرخانه کنگره کوثر نبوت در استان خبر داد.

وی با اشاره به این که مجموع مقالات رسیده به دبیرخانه کنگره کوثر نبوت از شهرهای مختلف استان گلستان و از دیگر استان های کشور واصل شده است، افزود: 54 درصد نویسندگان مقاله زن و 46 درصد مرد هستند که پنج نفر آن با رأی داوران انتخاب شدند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان این که کنگره کوثر نبوت روزهای چهارشنبه و پنج شنبه 10 و 11 آذر به میزبانی این استان برگزار می شود، گفت: این کنگره در روز نخست در قالب سه کمیسیون با ارائه مقاله و سخنرانی شخصیت های کشوری آغاز می شود.

حجت الاسلام ولی نژاد ادامه داد: همزمان با برگزاری کنگره علمی جایگاه زن در نظام اسلامی با عنوان کنگره کوثر نبوت در استان گلستان، کمیسیون هایی با موضوعات مختلف تشکیل می شود.

وی افزود: در کمیسیون تربیتی «نگاه تربیتی خاندان وحی به زنان و دختران» که شخصیت زن و دختر مسلمان در اندیشه مذاهب اسلامی، جایگاه عفاف و حجاب در جامعه اسلامی، الگوهای رفتاری و تربیتی بانوان از سیره حضرت فاطمه و حضرت معصومه (س)، مسؤولیت های خانواده در برابر دختران از دیدگاه اسلام، بررسی مشکلات و چالش های پیشرو دختران مسلمان مورد بررسی قرار می گیرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان ادامه داد: در کمیسون اجتماعی «جایگاه زنان و دختران در مسائل اجتماعی از دیدگاه اسلام»، تأثیر تهاجم فرهنگی بر زنان و دختران در مسائل اجتماعی، نقش نهادهای اجتماعی و سازمان های مردم نهاد در تسهیل ازدواج جوانان، نقش زنان و جوانان در انقلاب اسلامی، فعالیت های زن مسلمان در اجتماع (آموزشی، تعلیمی، تبلیغی)، زنان و دختران از دیدگاه اسلام و فمنیسم بررسی می شود.

حجت الاسلام ولی نژاد، تصریح کرد: در کمیسون حقوقی «جایگاه زنان و دختران در مسائل حقوقی از دیدگاه اسلام»، حقوق و مسؤولیت های زنان و دختران در جامعه امروز، حق برخورداری دختران از سرپرستی شایسته، حقوق و تکالیف زوجین در آیین همسرداری پرداخته می شود.

وی خاطرنشان کرد: در این کمیسون ها نمایندگان مجلس و زنان فرهیخته فرهنگی و اجتماعی حضور دارند.

گفتنی است، کنگره ملی کوثر نبوت روزهای چهارشنبه و پنج شنبه 10 و 11 آذر با حضور شخصیت های تقریبی جهان اسلام به میزبانی استان گلستان برگزار می شود./950/پ202/الف
ارسال نظرات