۰۷ آذر ۱۳۸۹ - ۱۲:۴۴
کد خبر: ۹۱۶۶۳
آیت‌الله صافی گلپایگانی:

همه علما باید در برابر بدعت‌ها بایستند / باید بیش از این در خط ولایت حضور داشته باشیم

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی، حضور علما، روحانیان و طلاب را در عصر حاضر بسیار سنگین برشمرد و بر مقابله با بدعت‌ها تاکید کرد و اظهار داشت: امروز مسؤولیت سنگینی بر دوش داریم و باید بیش از این در خط ولایت حضور داشته باشیم.
آيت الله صافي گلپايگاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید، ظهر امروز در دیدار طلاب مدرسه علمیه الحجه(عج) مشهد با تبریک عیدسعید غدیر خم این روز را بسیار مهم و بزرگ توصیف و بر بزرگداشت این ایام تاکید کرد.

وی با بیان این که غدیر و ولایت اهل بیت علیهم اسلام باب وسیعی است و هر چه در این باره نوشته شود یا سخنرانی انجام شود، این باب پایان ناپذیر نیست، افزود: همان طور که حضرت رسول اکرم(ص) فرمود اگر دریاها دوات و درختان قلم شوند باز هم نمی توانند فضائل امیرمومنان را بنویسند؛ زیرا غیر خداوند کسی نمی‌تواند فضایل آن حضرت را احصا کند.

این مرجع تقلید تصریح کرد: هنوز فضاها برای نوشتن و تحقیق در موضوع غدیر و ولایت فراوان است و هر چه در این خصوص بررسی کنیم بر معرفت ما افزوده می‌شود؛ گرچه ما توانایی این را نداریم که فضایل حضرت امیر را در حد واقعی بشناسیم؛ ولی باید تلاش کنیم حداقل به اندازه توان خود از آن حضرت معرفت پیدا کنیم.

وی تاکید کرد: حقیقت شناخت حضرت امیرمومنان بیش از آن است که فکر ما به آن برسد؛ اما می‌توانیم در حدی، علم و مقامات آن حضرت را بشناسیم و به دیگران بشناسانیم.

حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی در بخش دیگری از سخنان خود به حضور طلاب مشهدی در این مراسم اشاره کرد و اظهار داشت: شما طلابی که از حوزه علمیه مشهد مقدس به شهر کریمه اهل بیت علیهم السلام آمده‌اید قدر خود را بدانید؛ زیرا در شهری بسیار با عظمت درس می‌خوانید و باید حق مطلب را ادا کنید.

وی ادامه داد: باید ترقی طلاب مشهد مضاعف باشد و اگر طلاب مشهدی بدانند در چه شهری قرار دارند حتما همت شان مضاعف و توفیقشان افزوده خواهد شد.

این مدرس خارج فقه حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: در عصر حاضر مسؤولیت روحانیان بسیار سنگین شده است و علما، مراجع، طلاب و روحانیان بدانند که باید در مقابل بدعت‌ها بایستند و نگذارند امر به معروف و نهی از منکر جای خود را تغییر بدهد.

وی خاطر نشان کرد: امروز وهابی ها حملات فراوانی به شیعه دارند و ما نیز باید اظهار وجود کنیم و به دفع شبهات بپردازیم؛ زیرا حوزه مسؤولیت ما روحانیان و طلاب بسیار وسیع است و باید بیش از این در خط ولایت حضور داشته باشیم./917/پ202/ج
ارسال نظرات