۰۴ آذر ۱۳۸۹ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۹۱۴۴۵

ایران اسلامی در روز عید سعید غدیر غرق در نور و سرور شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با روز عید غدیر، شهرهای مختلف ایران اسلامی غرق در نور و سرور شد و مردم با برگزاری مراسم جشن، این روز را گرامی داشتند.
عدير غدير، جشن عيد غدير
به گزارش خبرنگاران خبرگزاری رسا از شهرهای مختلف کشور، ایران اسلامی در سالروز عید سعید غدیر خم حال و هوایی دیگر داشت و در شهرهای مختلف کشور مراسم جشن این روز با شکوه و جلال خاصی برگزار شد.

بر اساس این گزارش، مردم ولایتمدار و عاشق اهل بیت جمهوری اسلامی ایران در شب و روز عید سعید غدیر، با شرکت در مراسم بزرگداشت عید غدیر، این عید بزرگ را جشن گرفتند و عشق و ارادت خود را به مولا علی و دیگر ائمه نشان دادند.

بسیاری از عاشقان اهل بیت و شیعیان و دلدادگان امام علی(ع) با حضور در اماکن متبرکه و مساجد و حسینیه ها عید غدیر خم را جشن گرفتند، در این مراسم ها مداحان به مداحی و سرود خوانی و سخنرانان به تبیین مناقب و فضائل امیرالمؤمنین(ع) پرداختند.

این گزارش حاکی است شهر مقدس قم نیز همزمان با شب و روز عید سعید غدیر حال و هوایی دیگر داشت و مردم این شهر مذهبی با حضور در حرم کریمه اهل بیت(ع) مسجد مقدس جمکران و دیگر اماکن مذهبی در مراسم جشن عید غدیر حضور یافتند.

در بیوت مراجع تقلید و دفاتر علما نیز همچون دیگر مناسبت ها مراسم خاصی برگزار شد و روحانیان، طلاب و اقشار مختلف مردم با حضور در بیوت مراجع، این عید را به ساحت آنان تبریک گفتند.

بسیاری از طلاب حوزه های علمیه نیز این روز مبارک و فرخنده را برای جشن عمامه گذاری خود انتخاب کردند و به دست مراجع تقلید و علما ملبس به لباس مقدس روحانیت شدند؛ مراسم عمامه گذاری طلاب و روحانیان همزمان با برگزاری جشن های عید سعید غدیر خم با حضور مراجع تقلید و علما برگزار شد.

حضرات آیات صافی گلپایگانی، مکارم شیرازی، نوری همدانی، سبحانی، جوادی آملی، شبیری زنجانی آیت الله مصباح یزدی و دیگر علما و شخصیت های برجسته حوزوی در این روز میزبان طلابی بودند که به دست آنان معمم شدند، در سایر شهرهای کشورمان نیز طلاب حوزه های علمیه با حضور علما و مسؤولان حوزه، مراسم عمامه گذاری خود را همزمان با عید سعید غدیر جشن گرفتند. /924/پ202/س
ارسال نظرات