۰۴ آذر ۱۳۸۹ - ۱۲:۳۰
کد خبر: ۹۱۴۲۴
استاندار گلستان:

تبیین صحیح غدیر اهمیت جایگاه ولایت فقیه در جامعه را بیشتر نمایان می کند

استاندار گلستان گفت: نظام اسلامی مولود حادثه غدیر است و تکریم و تجلیل عید با سعادت غدیر ، اهمیت جایگاه رهبری و ولایت را در جامعه بیشتر نمایان می سازد.
استاندار گلستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، جواد قناعت، استاندار گلستان، عصر روز گذشته در همایش بزرگ استانی غدیر که با حضور علمای شیعه و اهل تسنن و مسؤولان استانی در سالن کوثر سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار شد، با تأکید بر عبرت آموزی تاریخ غدیر افزود  : لازمه استمرار فرهنگ غدیر پرهیز از جاه طلبی و تبعیت از ولایت فقیه است.

وی با مقایسه تاریخ غدیر و شکل گیری انقلاب اسلامی به تشریح جایگاه ولایت فقیه پرداخت و اظهار داشت: اگر بصیرت و آگاهی ولی فقیه نبود در طول سی و یکسال گذشته ایران اسلامی در عرصه های مختلف داخلی و بین المللی اینگونه به رشد و توسعه دست نمی یافت و از آسیب و گزند دشمنان مصون نمی ماند.

استاندار گلستان تصریح کرد: جاه‌طلبی، حرص، طمع و تعلقات دنیوی به مال و فرزند از مهم‌ترین موانع ولایتمداری و ولایت‌محوری برخی خواص در جریان فتنه سال گذشته بود.

قناعت اظهار داشت: جاه‌طلبی به این معنا است که فرد با وجود آگاهی از حقیقت و واقعیت که همانا اهل بیت، رهبری و ولایت فقیه است به خاطر حرص، طمع و دلبستگی به دنیا آن را انکار کرده و در برابر آن مقاومت کند.

وی تصریح کرد: کسانی که جریان فتنه سال گذشته را همراهی و به انقلاب و رهبر پشت کردند کسانی بودند که از پست‌های کلیدی برخوردار بودند و تعلقات به فرزند و منافع دنیوی داشتند و همراهی با انقلاب و رهبر به نفعشان نبود.

استاندار گلستان جاه‌طلبی را یکی از مهم‌ترین موانع ولایتمداری و ولایت‌محوری عنوان کرد و افزود: این خصلت بیشتر متوجه خواص است تا مردم عادی، زیرا مردم عادی از تعلقات و دلبستگی‌های دنیوی کم‌تر برخوردار بوده و از حریت بیشتری برخوردار هستند و با گفتن واقعیت‌ها کم‌تر متضرر می‌شوند.

قناعت گفت: آنان که در جریان فتنه، موضوع تقلب در انتخابات را مطرح کردند باید پاسخ می‌دادند که مگر در انتخابات‌ گذشته همین بدنه کارشناسی، کارمندان و مسئولان ستادها در استان‌ها نبودند که انتخابات را برگزار کردند پس چرا در زمان شما انتخابات سالم برگزار می‌شد و در این زمان که مردم به شما رأی ندادند انتخابات دچار مشکل شد.


استاندار گلستان خاطرنشان کرد: برای آماده‌سازی جامعه برای ظهور و حضور امام زمان (عج) اطاعت از ولایت فقیه که نائب بر حق آن حضرت در زمان غیبت هستند ضروری است.

به گفته وی آحاد جامعه همواره باید خود را برای آزمون‌ها و امتحانات خداوند در شرایط سخت آماده نگاه دارند و در همه حال مطیع امر نائب امام زمان خود باشند.

استاندار گلستان عدم شناخت و آگاهی نسبت به جایگاه رفیع ولایت فقیه را یکی دیگر از موانع ولایتمداری و ولایت‌محوری عنوان کرد و افزود: بسیاری از افراد هنوز از مرتبه و شأن ولایت فقیه آگاهی ندارند.

به گفته قناعت جایگاه ولایت فقیه نزد دشمنان به مراتب شناخته‌ شده‌تر از خودی‌هاست زیرا نسبت به آن حساسیت نشان داده و آن را خطری بزرگ در برابر موجودیت خود می‌دانند.

وی با اشاره به بروز انحراف پس از رحلت رسول اکرم (ص) یادآور شد: مسبب اصلی بروز انحراف در صدر اسلام ناآگاهی جامعه از جایگاه ولایت بود زیرا در آن برهه از زمان همه به دنبال خلافت و حکومت بودند و کسی از ولایت سخنی نمی‌گفت.

وی با مقایسه جریانات صدر اسلام با اتفاقات پس از رحلت امام خمینی (ره) تصریح کرد: اتفاقات و جریانات مختلف خصوصاً بروز جریان فتنه که پس از رحلت بنیانگذار انقلاب در دوران معاصر ما به وقوع پیوست نیز نشان از عدم شناخت کافی نسبت به اهمیت، ضرورت و جایگاه ولایت فقیه دارد.

قناعت با اشاره به قدرت و اقتدار مقام رهبری در اداره نظام جمهوری اسلامی در شرایط سخت یادآور شد: در کجای دنیا کشوری را سراغ دارید که بدون وابستگی به شرق و غرب به راه خود ادامه دهد و بیش از 30 سال به آمریکا و اتحادیه اروپا نه بگوید و همچنان محکم و استوار در مسیر ارزش‌ها و آرمان‌های خود گام بردارد.

وی تأکید کرد: اگر رهبر این جامعه انسانی مخلص و جامع‌الشرایط نبود و از دانش، آگاهی و معرفت برخوردار نبود هرگز نمی‌توانست کشور را در سخت‌ترین و بحرانی‌ترین شرایط مدیریت کرده و جایگاه آن را اینچنین تعالی بخشد.

استاندار گلستان با تأکید بر لزوم تقویت اصل ولایتمداری و ولایت‌محوری در جامعه خاطرنشان کرد: هر چه زمان پیش می‌رود فتنه‌های مختلف سر برمی‌آورند و تشخیص مسیر حق از باطل سخت‌تر می‌شود، از همین رو نیاز به ولی فقیه و رهبری آگاه داریم که مسیر صحیح را نشان داده و جامعه را به سمت رشد و تعالی حقیقی هدایت کند./950/پ202/الف
ارسال نظرات