۰۳ آذر ۱۳۸۹ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۹۱۳۲۵
آیت الله مقتدایی:

واقعه غدیر خم، رهبری امت اسلام را تا قیامت تضمین کرد

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه‌های علمیه کشور‌ در آیین عمامه‌گذاری طلاب تبریز گفت: دشمنان صدر اسلام خیال می کردند که با رحلت پیامبر اسلام(ص) عمر اسلام نیز پایان می‌یابد، غافل از این‌که واقعه غدیر خم رهبری امت اسلام را تا قیامت تضمین کرد.
آيت الله مقتدايي آيت الله مقتدايي مدير حوزه هاي علميه کشور
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله مقتدایی، مدیر حوزه‌های علمیه کشور امروز در مراسم عمامه‌گذاری طلاب حوزه‌های علمیه طالبیه و حضرت ولی‌عصر(عج) تبریز اظهار داشت: مقام معظم رهبری در سفر اخیر خود به شهر مقدس قم که با برکات خوبی همراه بود، بار دیگر تحول را لازمه حوزه های علمیه دانسته‌اند.

وی خاطر نشان کرد: معنای تحول در حوزه های علمیه بر هم زدن سنت های پایدار حوزه نیست، چراکه ارزش حوزه نیز بر پایداری این سنت هاست، سنت‌هایی از قبیل پیش مطالعه و مباحثه امتیازی برای حوزه هستند.

آیت الله مقدایی بهره‌مندی از فن آوری‌های روز در حوزه‌های علمیه را مورد تأکید قرار داد و گفت: ارتقای سطح کیفی مدارس علوم دینی مورد تاکید مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور است که امیدواریم تحول به معنای واقعی در حوزه‌های علمیه محقق شود.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور در تبریز در ادامه خطاب به طلابی که معمم خواهند شد، گفت: شکر نعمت امروز این است که به وظایف لباس مقدس روحانیت متعهد باشید، نباید این‌گونه فکر کنید که چون لباس روحانیت پوشیدید، دیگران همواره باید احترام شما را داشته باشند و ابتدا سلام دهند.

وی با بیان این‌که شما طلبه‌ها همواره مقابل دید همگان هستید، گفت: شاید خطا و گناه از یک بازاری آن‌قدر به چشم نیاید که یک اشتباه و گناه از سوی یک طلبه و روحانی مورد توجه همگان قرار گیرد.

آیت الله مقتدایی با اشاره به سیره زندگانی علامه طباطبایی مفسر بزرگ قرآن کریم، تصریح کرد: ایشان با لباس و زندگی ساده همواره به فکر تکلیف دینی خود بود و در اوج معلومات فقهی و قرآنی با تواضع و خلوص نیت برخورد می کرد.

مدیر حوزه های علمیه کشور در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح واقعه غدیرخم پرداخت و اظهار داشت: دشمنان صدر اسلام خیال می کردند که با رحلت پیامبر اسلام(ص) عمر اسلام نیز پایان می‌یابد، غافل از این‌که واقعه غدیر خم رهبری امت اسلام را تا قیامت تضمین کرد.

گفتنی است، در پایان این مراسم که با حضور حجت الاسلام فرحانی معاون استان‌های حوزه‌های علمیه کشور همراه بود، 25 نفر از طلاب حوزه‌های علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) و طالبیه تبریز معمم شدند./935/پ201/س
ارسال نظرات