۰۳ آذر ۱۳۸۹ - ۱۱:۵۵
کد خبر: ۹۱۳۰۱
مدیر کل اوقاف خراسان شمالی:

ترویج فرهنگ غدیر سبب جهانی شدن احکام اسلامی می شود

خبرگزاری رسا - مدیر کل اوقاف خراسان شمالی، ترویج فرهنگ غدیر را زمینه ساز توسعه دین اسلام در جهان دانست و گفت: فرهنگ غدیر، فرهنگ پویایی و بالندگی است که مسمانان با پیروی از این فرهنگ می توانند زمینه ساز جهانی شدن اسلام را فراهم کنند.
عيد غدير، غدير
حجت الاسلام مهدوی پور، مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با بیان این که روز عید غدیر خم روز اکمال دین و خشنودی پروردگار الهی از این واقعه بزرگ و این تعیین وصی است، گفت: غدیر تنها به عنوان یک روز تاریخی بلکه به عنوان یک عید اسلامی در جهان اسلام مطرح است.

حجت الاسلام مهدوی پور، تصریح کرد: عید غدیر خم را باید به عنوان تعظیم شعائر دینی دانست و بر شکوه آن افزود تا ارزش های نهفته در این روز عظیم همواره زنده بماند و سیره ائمه معصومین(ع) احیاء گردد.

مدیر کل اوقاف خراسان شمالی، خاطرنشان کرد: روز عید غدیر خم روزی است که خدای متعال به پیامبر اکرم(ص) فرمان داد تا حضرت علی(ع) را به عنوان پرچمی هدایتگر برای مسلمانان تعیین کند تا جانشینی برای ایشان باشد.

وی با بیان این که مبلغان دین اهداف عید غدیر خم را برای عموم مردم باید تبیین کنند، تصریح کرد: مبلغان دین باید با هوشیاری و اطاعت ار ولی فقیه زمان را به مخاطبین سفارش کنند؛ چرا که بدون اطاعت از ولی زمان، شبهات مختلف از سوی دشمنان مطرح شده است و مردم به سوی راه های نادرست پیش می روند، همان گونه که در زمان حضرت علی(ع) نیز بسیاری از افرادی که از یاران پیامبر(ص) بودند به خاطر حسادت ها و یا منافع مالی خود از پذیرش ولایت آن حضرت خوداری کردند.

وی با بیان این که ترویج فرهنگ غدیر زمینه ساز توسعه دین اسلام در جهان است، گفت: فرهنگ غدیر، فرهنگ پویایی و بالندگی است که مسمانان با پیروی از این فرهنگ می توانند زمینه ساز جهانی شدن اسلام را فراهم کنند.

حجت الاسلام مهدوی پور، اظهار داشت: توجه به گفتمان دینی درباره غدیر و تبلیغات وسیع از راهکارهای نهادینه شدن فرهنگ غدیر در سطح جامعه است.

مدیر کل اوقاف خراسان شمالی، خاطرنشان کرد: سخنان امیرمؤمنان، حکیمانه و برای همه ‏مسلمانان حتی تمام مردم دنیا کار ساز است.

وی با بیان این که مسأله غدیر نقش موثری در تقویت وحدت مسلمانان دارد، افزود: در این راستا باید همه دستگاه های فرهنگی، تبلیغی، رسانه ای و اجرایی در جهت ترویج بیشتر فرهنگ غدیر در جامعه تلاش کنند./966/ت302/الف
ارسال نظرات