۲۹ آبان ۱۳۸۹ - ۱۹:۱۰
کد خبر: ۹۰۸۸۴
آیت الله مکارم شیرازی در دیدار رییس سازمان بسیج مستضعفین:

انگیزه جلب رضایت خداوند به بسیج قدرتی فوق العاده می دهد/حرکت بسیجیان حزب الله لبنان رژیم صهیونیستی را شکست داد

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله مکارم شیرازی، بسیج را شجره طیبه نظام اسلامی توصیف و از ایثارگری ها و رشادت های بسیجیان در عرصه های مختلف قدردانی و تجلیل کرد.
ديدار رييس سازمان بسيج مستضعفين کشور با مراجع ديدار رييس سازمان بسيج مستضعفين کشور با مراجع
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، شامگاه امروز در دیدار با رییس سازمان بسیج مستضعفین کشور، با تبریک عید سعید غدیر و گرامیداشت هفته بسیج، از بسیج به عنوان شجره طیبه یاد کرد و گفت: میوه های پربار این نهاد مقدس و مهم هر روز عائد ما و جامعه می شود.

وی گفت: تمام پیشرفت های پیامبر گرامی اسلام نیز در به ثمر رساندن دعوت اسلام به وسیله بسیج بود، در جنگ تحمیلی نیز نقش بسیج بسیار برجسته و مهم بود.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی ابراز داشت: هنوز اوضاع انقلاب اسلامی سامان نیافته بود که امام راحل با ابتکار هوشمندانه خود بسیج را وارد میدان کردند و حتی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی نیز برای به ثمر نشاندن حرکت نهضت، اقدامات و کارها به صورت بسیجی وار صورت می گرفت.

این مرجع تقلید با قدردانی و ستایش اقدامات و عملکرد بسیج در عرصه های مختلف، امواج حرکت بسیج را منحصر به جمهوری اسلامی ایران ندانست و اظهار داشت: در لبنان نیز آنچه باعث شکست رژیم غاصب صهیونیستی شد، حرکت بسیجیان حزب الله لبنان بود.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی یادآور شد: آنچه برای پیشرفت یک لشکر مهم است، انگیزه است و انگیزه ای که در بسیجیان جان برکف و سلحشور وجود دارد، فوق العاده است و اقدامات آنها برای رضایت خدا است و این انگیزه به بسیج قدرتی فوق العاده می دهد.

وی در ادامه با اشاره به نقشه های دشمنان برای ضربه زدن به بسیج ابراز داشت: دشمنان با شبهه افکنی های فراوان در صدد متزلزل کردن عقائد و با ترویج و گسترش مفاسد اخلاقی در صدد تضعیف باورها و هنجارهای اخلاقی جامعه و نسل جوان هستند و باید مراقب این مسائل بود.

این مرجع تقلید تاکید کرد: در مقابل وسوسه های شیاطین باید به بسیج، روحیه، تعلیم و مصونیت در برابر مفاسد اخلاقی داد و کاری کرد که بسیج دست نخورده بماند و دشمن همواره در هراس باشد.

وی در ادامه با اشاره به بازسازی واقعه غدیر در شهر قم از سوی بسیجیان، این کار را اقدامی مناسب در راستای معرفی غدیر ارزیابی کرد و ادامه داد: برنامه های ابتکاری جلب توجه می کند و باعث می شود که غدیر در اندیشه های نسل جوان کاملا پررنگ رسوخ و نفوذ کند.

این مرجع تقلید بیان داشت: وقتی مساله غدیر با برنامه های ابتکاری و جالب در زندگی مردم به صورت پر رنگ وارد شود، دشمن به آسانی نمی تواند اینها را از نسل جوان بگیرد و ما باید به این مساله توجه کنیم.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی تصریح کرد: متاسفانه غدیر، امام علی(ع) و کتاب گرانسنگ نهج البلاغه در حال حاضر مظلوم است و در شرح این کتاب نیز کتاب های بسیار کمی نوشته شده است و ما موظف هستیم نهج البلاغه را از مهجوریت خارج کنیم.

این مرجع تقلید تاکید کرد: غدیر از نظر سند متقن، مسلم و غیر قابل انکار است و به همین جهت چندان دشمنان نمی توانند روی آن مانور دهند، اما آنها از طریق شبهه افکنی در محتوا سعی می کنند اقداماتی را انجام بدهند و باید در مقابل این کار جزوات خوبی نوشته شود و در اختیار نسل جوان و جامعه قرار بگیرد.

این استاد برجسته سطح عالی حوزه علمیه قم ابراز داشت: باید مراقب شبهات بی اساسی که دشمنان در محتوای غدیر می کنند بود و به صورت منطقی پاسخ داد و در این راستا اگر از نهادهایی همچون بنیاد نهج البلاغه، الغدیر و مورخان و محققان حوزه استفاده شود بسیار خوب و مناسب خواهد بود. /924/پ202/ج
ارسال نظرات