۲۶ آبان ۱۳۸۹ - ۱۴:۴۷
کد خبر: ۹۰۶۷۶
مدرس حوزه و دانشگاه:

انس با دعا سبب دوری از گناه و توجه به هدف خلقت می شود

خبرگزاری رسا ـ مدرس حوزه و دانشگاه گفت: دعا راهنمایی انسان به سمت مسیرهای درست است و باعث گسترش دایره روشنایی انسان می شود و دوری از گناه و توجه به هدف خلقت، از خود بیگانی از آثار دعا در انسان ها است.
دعاي پر فيض عرفه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، ابراهیم واسعی روشن، مدرس حوزه و دانشگاه، روز گذشته در مراسم معنوی دعای عرفه در رشت، روز عرفه را از ایام باشکوه و عظیم عنوان کرد و خاطرنشان کرد: عرفه روزی است که درهای آسمان را برای پذیرش تضرع های عاشقانه بندگان ذات اقدس می گشایند.

وی اذعان داشت: دعای عرفه شامل مطالب بسیاری است از جمله شناخت خداوند و بیان صفات الهی و تجدید عهد و پیمان با پروردگار، شناخت پیامبران، تحکیم ارتباط با آنها، توجه به آخرت و اظهار عقیده قلبی، سیر اندیشه در آفاق جهان، فریادآوری نعمت های بیکران الهی به انسان و حمد و سپاس خداوند بر آن نعمت ها است.

مدرس حوزه و دانشگاه تصریح کرد: از برتری هایی که دین اسلام نسبت به سایر ادیان الهی دارد، گنجینه ای از دعاها است که از ائمه معصومین به دست ما رسیده است.

وی با اشاره به فواید دعا گفت: دعا راهنمایی انسان به سمت مسیرهای درست است و باعث گسترش دایره روشنایی انسان می شود و دوری از گناه و توجه به هدف خلقت، از خود بیگانی از آثار دعا در انسان ها  است.

واسعی روشن جوهره عبادت را دعا و ارتباط با خدا معرفی کرد و افزود: هدف اصلی خواندن دعا تقرب به خدا است و دعا مغز عبادت محسوب می شود.

مدرس حوزه و دانشگاه با بیان این که در مذهب تشیع گوناگونی ادعیه وجود دارد اضافه کرد: این دعاها در زمان ها، شکل ها و مضامین مختلف باعث می شوند تا قلب خواننده تحت تاثیر قرار گیرد و این از امتیازات مذهب تشیع با دیگر ادیان است.

وی در ادامه یادآور شد باید تلاش کنیم از صفات، اعمال، عقاید، افکار شباهتی به ائمه داشته باشیم و عدل را در جامعه بیشتر مستقر کنیم.

ابراهیم واسعی روشن در پایان گفت: اگر بخواهیم در مقابل ترفندهای شوم دشمنان ایستادگی کنیم باید پیوند خود را با دعا بیشتر کنیم./950/پ202/الف
ارسال نظرات