۲۶ آبان ۱۳۸۹ - ۰۹:۵۶
کد خبر: ۹۰۶۵۶
با حضور اقشار مختلف مردم؛

نماز عید قربان در قم به امامت آیت‌الله مکارم شیرازی اقامه ‌شد

خبرگزاری رسا ـ نماز عید سعید قربان در قم، به امامت حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید در شبستان امام خمینی و صحن های حرم کریمه اهل بیت(ع) اقامه ‌شد.
نماز عيد قربان در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نماز عید سعید قربان به امامت حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید با حضور طلاب، روحانیان، مسؤولان استانی و دیگر اقشار مردمی در حرم کریمه اهل بیت(ع) برگزار شد.

این مرجع تقلید در خطبه های نماز عید قربان با توصیه مردم به تقوا، عید سعید قربان را به عموم مردم، مسلمانان و ملت انقلابی ولایتمدار جمهوری اسلامی ایران تبریک گفت و این عید را از بزرگ ترین اعیاد امت اسلام دانست.

وی مردم را به تقوای الهی توصیه کرد و تقوا و پرهیز از معاصی را بهترین زاد و توشه برای انسان دانست و گفت: تقوا سرمایه و کلید ورود به بهشت است و همه باید به این مساله توجه کنند

وی با اشاره به روایاتی تقوا را نوعی احساس مسؤولیت درونی نامید و گفت: انسان باید در همه اعمال و رفتارش، رضایت الهی را مدنظر داشته باشد و کسانی که پیش از حساب رضای خدا، رضایت خلق را مدنظر قرار می دهند، تقوا ندارند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به روایتی از امام علی(ع) ابراز داشت: انسان در روزی که گناه نکند، آن روز را باید عید نامید.

این مرجع تقلید اظهار داشت: حتی یک خط از کلمات ائمه اطهار(ع) نیز برای سعادت انسان کافی است و امیدواریم مردم و جامعه ما آموزه های اهل بیت را آویزه گوش کنند و بتوانند همواره در خط مستقیم آنها حرکت کنند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در خطبه دوم نماز عید قربان به تحلیل و بررسی شرایط داخلی و بین اللملی پرداخت و جمهوری اسلامی ایران را مزاحمی برای منافع نامشروع غربی ها در منطقه دانست و با انتقاد از ساده اندیشی برخی از افراد در این مساله گفت: آنها می خواهند دیگران تسلیم شان باشند و تا ما تسلیم آنها نشویم آنها دست بردار نیستند و هر روز نیز بهانه ای جدید می آورند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مردم از دو مساله گرانی و مسائل فرهنگی ناراحت هستند، ابراز داشت: مسائل فرهنگی و مفاسد اخلاقی وضعیت بدی پیدا کرده است، طلاق و از هم گسیختگی خانواده ها در جامعه زیاد شده است، مساله گرانی نیز برای مردم ایجاد دردسر کرده است و مسؤولان باید به این مسائل توجه کنند.

گفتنی پیش از ایراد خطبه های نماز عید سعید قربان توسط حضرت آیت الله مکارم شیرازی، حجت‌الاسلام اکبری از اساتید حوزه علمیه قم به مدت بیست دقیقه به بیان احکام و مسائل شرعی پرداخت./924/پ202/ص
ارسال نظرات