۲۴ آبان ۱۳۸۹ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۹۰۵۵۲
آیت الله مکارم شیرازی:

ما وظیفه داریم نهج البلاغه را از مهجوریت بیرون آوریم

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله مکارم شیرازی برگزاری همایش و سمینارهای نهج البلاغه را برای معرفی این کتاب ارزشمند به جهانیان ضروری خواند.

آيت الله مكارم شيرازي آيت الله مکارم شيرازي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، امروز در دیدار رییس، اعضا و دانش پژوهان بنیاد نهج البلاغه گفت: نهج البلاغه همچون امیرمومنان در مظلومیت واقع شده است.

وی افزود: تفاسیری که در مورد نهج البلاغه نوشته شده است محدود است بنابراین ما وظیفه داریم نهج البلاغه را از مهجوریت بیرون آوریم.

این مرجع تقلید برگزاری دوره های آموزشی در مدارس و افزودن این کتاب ارزشمند به عنوان منبع درسی را ضروری خواند و افزود: اگر می خواهیم این کتاب گرانبها از مهجوریت بیرون بیاید باید برای پخش آن از شبکه های ماهواره ای و ترجمه آن به زبان های زنده و فعالیت در فضای مجازی بیشتر تلاش کنیم.

وی تصریح کرد: باید بخشی از نهج البلاغه با دقت و ظرافت به عنوان کتاب درسی در دانشگاه ها انتخاب شود تا جوانان ما با این کتاب گوهربار بیش از پیش آشنا شوند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی خواستار برگزاری مسابقات علمی و کتابخوانی با موضوع نهج ابلاغه شد و اظهار داشت: بعد از قرآن هیچ کتابی مفید تر و ارزشمند تر از نهج البلاغه سراغ نداریم اگر این کتاب به درستی معرفی شود خود دلیل محکمی بر امامت و ولایت خواهد بود و ما را از بسیاری از ادله غنی خواهد کرد.

وی تاکید کرد: نهج البلاغه باید پایه و اساس بحثهای علمی قرار گیرد.

این مدرس خارج فقه حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه برخی از اهل تسنن با نهج البلاغه آشنا نیستند، خواستار توسعه فعالیت های بنیاد بین المللی نهج البلاغه در مراکز سنی نشین شد و تصریح کرد: شما باید اقدامات و فعالیت های خود را در مراکز اهل تسنن گسترده تر کنید تا آنها نیز با این کتاب بیشتر آشنا شوند.

وی همچنین برگزاری همایش و سمینارهای علمی نهج البلاغه را در سراسر جهان ضروری خواند و افزود: باید سمینارهایی در قاهره، بیروت و سایر کشورها حتی لندن برگزار کنیم تا با حضور اندیشمندان و فرهیختگان جهان ابعاد مختلف نهج البلاغه به جهانیان معرفی شود.

این مرج تقلید در بخش پایانی سخنان خود گفت: با وجود اینکه شرح های بسیاری در نهج البلاغه نوشته شده است اما تا کنون شرح جامعی وجود ندارد امیدواریم کار ارزشمندی در این خصوص صورت گیرد. /917/پ202/ج

ارسال نظرات