۱۸ آبان ۱۳۸۹ - ۱۰:۲۶
کد خبر: ۸۹۹۳۵

نخستین دوره پودمانی تربیت مبلغ شرق گلستان در گنبدکاووس آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تبلیغات اسلامی گنبد کاووس ازآغاز نخستین دوره پودمانی تربیت مبلغ شرق استان گلستان در این شهرستان خبر داد.
دوره آموزشي
حجت الاسلام علی فتحی، رییس اداره تبلیغات اسلامی گنبد کاووس، درگفت وگو با خبرنگارخبرگزاری رسا درگرگان، با بیان این که دوره پودمانی تربیت مبلغ شرق گلستان دراین شهرستان آغاز شده است، افزود: این دوره از 13 آبان آغاز و تا پنجم آذر ماه در این شهرستان ادامه خواهد داشت.

وی اخلاق و آداب تبلیغ با تاکید بر سیره معصومین (ع)، قرآن و سنت در تبلیغ، جامعه شناسی تبلیغ، فن خطابه و روش سخنرانی دینی، آشنایی با روش تحقیق و منبع شناسی با همکاری مرکز آموزش های فرهنگی کاربردی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم را از جمله مهم ترین محورهای این دوره آموزشی عنوان کرد و بیان داشت: در این دوره از اساتید مجرب دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم بهره گیری می شود.

حجت الاسلام فتحی با اشاره به این که تبلیغ نقش مهم و تأثیر گذاری در انتقال مفاهیم و ارزش های دینی دارد، گفت: امروز تبلیغ احکام دینی مهم ترین وظیفه مبلغان است.

وی با بیان این که تبلیغ ارزش های دینی نیازمند ابزاری مناسب، افزود: تا زمانی که یک مبلغ این ابزار مهم را در اختیار نداشته باشد، نمی تواند در عرصه تبلیغ دینی موفق شود و در همان ابتدای کار از ادامه حرکت باز می ماند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی گنبد کاووس دارا بودن اطلاعات به روز یکی از ابزارهای مهم تبلیغ دانست و خاطرنشان کرد: یک مبلغ در درجه اول باید اطلاعات خود را در حوزه های تخصصی و عمومی همراه با پیشرفت و توسعه علوم تقویت کند تا بتواند در مقابل سؤوالات مخاطب به خوبی پاسخگو باشد.

وی همچنین استقبال مبلغان برای شرکت دراین دوره آموزشی را مناسب ارزیابی کرد و افزود: روحانیان شرکت کننده درنخستین دوره پودمانی تربیت مبلغ شرق گلستان از شهرستان‌های مینودشت، کلاله، رامیان و گنبدکاووس هستند.

حجت الاسلام فتحی ادامه داد: دوره پودمانی تربیت مبلغ مناطق مرکزی استان گلستان چند روز گذشته در شهره گرگان برگزار شده بود./950/پ202/الف
ارسال نظرات