۱۶ آبان ۱۳۸۹ - ۱۹:۰۲
کد خبر: ۸۹۸۰۳
مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان:

فعالیت های فرهنگی با موضوع حجاب باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان توسعه فرهنگ حجاب و عفاف را منوط به توسعه فرهنگی جامعه دانست و تصریح کرد: باید فعالیت های فرهنگی با موضوع حجاب مورد توجه قرار گیرد و با ابزار های مختلف درجهت توسعه و ترویج آن تلاش شود.
مدير کل تبليغات اسلامي گيلان
حجت‌الاسلام جمال یاری، مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، نهادینه کردن فرهنگ حجاب و عفاف را در جامعه ضروری دانست و گفت: آموزش زیربنایی امری ضروری در نهادینه کردن فرهنگ حجاب است.

وی با اشاره به این که نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه مستلزم برنامه ریزی در سه حوزه فرد، خانواده و جامعه است، افزود: نهادینه کردن فرهنگ حجاب و عفاف به عنوان یکی از ضرورت های باورهای دینی، مستلزم برنامه ریزی در این سه حوزه است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان توسعه فرهنگ حجاب و عفاف را منوط به توسعه فرهنگی جامعه دانست و تصریح کرد: باید فعالیت های فرهنگی با موضوع حجاب مورد توجه قرار گیرد و با ابزار های مختلف درجهت توسعه و ترویج آن تلاش شود.

حجت الاسلام یاری در ادامه سخنان خود وی با اشاره به حضور آگاهانه و مستمر زنان مسلمان ایران در تمامی عرصه های مقابله با استکبار گفت: امروز حجاب زنان برای دشمنان اسلام از بمب اتم نیز کشنده تر و کوبنده تر است. 

وی رسالت عظیم زنان مسلمان به ویژه زنان ایرانی را، ترویج و اشاعه ارزش های والای اسلامی و نهادینه ساختن فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه عنوان کرد و گفت: از نظر اسلام زن تضمین‌کننده زندگی بهشتی خانواده است و به همین دلیل عفاف و حجاب برای زن بسیار مهم است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان با تاکید بر برنامه‌ریزی اصولی در برطرف کردن چالش‌های عفاف و حجاب در جامعه، گفت: هر فعالیت مثبتی که در امور فرهنگی انجام شود نتایج ارزشمندی خواهد داشت.

وی با بیان این که هنوز مسأله عفاف و حجاب و بحث پوشش در جامعه نهادینه نشده است، اظهار داشت: اهمیت این مسأله را باید با تشکیل کلاس‌های آموزشی، گفتمان و نشست‌های تخصصی برای مردم تبیین کرد.

حجت الاسلام یاری، سرمایه‌گذاری در بخش آموزش زیربنایی را امری ضروری دانست و تصریح کرد: از الگوهای مثبت باید در این زمینه استفاده کرد تا مردم به‌ویژه جوانان از آسیب‌های این موضوع آگاه شوند.

مدیر‌کل تبلیغات اسلامی گیلان، پرهیز از هر گونه تفریط و تحکم را غیر اصولی عنوان کرد و افزود: اگر در بحث آموزش ضعیف عمل شود باید مسیر اجباری را انتخاب کرده و رویکرد اجبار نیز هرگز پاسخ نمی‌دهد.

وی شناخت مسائل هویتی را راهکار ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه دانست و بیان داشت:  اگر انسان به جایگاه ویژه خود در نزد خداوند پی ببرد به طور یقین پذیرش این حکم برای او بسیار آسان خواهد بود./950/ت302/الف
ارسال نظرات