۱۶ آبان ۱۳۸۹ - ۱۷:۱۶
کد خبر: ۸۹۷۹۹
مدیر مرکزآموزش زبان و معارف اسلامی جامعه المصطفی:

پاسخگویی نشانه کارآمدی یک نظام فکری است

خبرگزاری رسا ـ عضو هیئت علمی جامعه المصطفی بیان داشت: کارآمدی جوامع علمی به هنگام ارائه سوالات و نیازها و توان پاسخگویی آنها روشن می‌شود.
پاسخگويي به سوالات ديني


حجت الاسلام سید محمد کاویانی، عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، بیان داشت: کارآمدی جوامع علمی به هنگام ارائه سوالات و نیازها و توان پاسخگویی آنها روشن می‌شود.

وی ادامه داد: اگر حوزه به عنوان یک مجمع علمی نتواند به شبهات مطرح در فضای جهانی پاسخگو باشد، ضعف بنیادین فکری خود را اعلام کرده است.

این استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: در عرصه خرد ورزی جایی برای فریاد و هیاهو و تعصب کور نیست بلکه باید در بازار رقابت افکار با توانمند سازی خود به مقابله علمی بپردازیم.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی بیان داشت: پاسخ گویی در حوزه باید متناسب شان حوزه‌های علمیه، عقلانی و جامع باشد.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: اقتضای اخلاق علمی و اخلاق اسلامی این است که اگر با شبهه ای برخورد کردیم حتی اگر فرد معاند هست، باید امکان شنیدن پاسخ کامل و جامع منطقی به او داده شود.

این استاد حوزه علمیه قم اظهار داشت: منطق قرآن از رفتار خشونت آمیز با سوال کنندگان پرهیز می دهد و باید افراد بتوانند در فضای آزاداندیشی حرف دین را شنیده و در مسیر هدایت قرار گیرند.

وی بیان داشت: طلاب غیر ایرانی که بار سفر را بر دوش گرفته اند و در شهر قم به تحصیل مشغول هستند باید علوم اسلامی را فراگرفته و با برهان و منطق و استدلال به ارائه معارف اسلامی به مردم کشورهای خود بپردازند. /909/پ202/ع


ارسال نظرات