۱۴ آبان ۱۳۸۹ - ۱۸:۴۵
کد خبر: ۸۹۶۰۷
امام جمعه موقت گرگان:

فرهنگ ازدواج آسان باید در جامعه اسلامی نهادینه شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت گرگان با مهم ارزیابی کردن مسأله ازدواج و خانواده در جامعه اسلامی، خواستار نهادینه کردن فرهنگ ازدواج آسان در جامعه اسلامی شد.
ازدواج طلبگي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، حجت السلام محمد قاسم لیوانی، امام جمعه گرگان، امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه گرگان، با اشاره به فرا رسیدن اول ذی الحجه سالروز ازدواج امیر المومنین(ع) با حضرت فاطمه زهرا(س)، گفت: این روز در ایران اسلامی به عنوان روز ازدواج و خانواده نامگذاری شده و برهمین اساس باید سعی شود تا عادت های غلط در ازدواج به منظور آسان شدن زندگی کنار گذاشته شود.

وی با مهم ارزیابی کردن مسأله ازدواج و خانواده در جامعه اسلامی، افزود: در واقع خانواده اساس و بنیان یک جامعه محسوب می شود.

حجت الاسلام لیوانی با اشاره به تعریف خانواده که جامعه کوچکی است و با ازدواج یک زن و یک مرد با یکدیگر تشکیل می شود، تصریح کرد: این یک خانواده است که با تولد فرزند در آن جامعه کوچک، بنیان خانواده نیز تکمیل و مستحکم می شود و در واقع فرزند مکمل خانواده است.

امام جمعه موقت گرگان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص ازدواج و تاکیدات معظم له مبنی بر آسان گرفتن مسأله ازدواج، افزود: از دیدگاه ایشان موانع فرهنگی، عادت ها، تفاخرها، تکاثرها، چشم و هم چشمی ها و تجمل گرائی و تجمل طلبی از موارد و موانع بر سر راه ازدواج است.

حجت الاسلام لیوانی با بیان این که اساس ازدواج در اسلام، سادگی است که زندگی امام علی (ع) و حضرت فاطمه (س) بر این اساس و سادگی بنا شده است، ادامه داد: زندگی گذشته با تشریفات ازدواج های امروز از قبیل مهریه های سنگین، تفاخر و فخرفروشی، جهیزیه های سنگین و خرج های سنگین عروسی قابل مقایسه نیست.

امام جمعه موقت گرگان ادامه داد: در دین مقدس اسلام و لسان بزرگان ما، توصیه های فراوانی به آسان گرفتن ازدواج شده تا جوانان میل و رغبت بیشتری به این امر و مسئله مهم و اساسی داشته باشند.

حجت الاسلام لیوانی با اشاره به فرا رسیدن سالروز شهادت امام جواد (ع)، افزود: این امام همام با توجه به سن اندکی که داشتند و در 25 سالگی به دستور معتصم عباسی مسموم و به شهادت رسیدند، فضائل و سجایای اخلاقی بسیار مهمی داشتند که با اشاره به مقام علمی آن حضرت، نمونه کامل و بارز آن چیزی بودند که خود بیان می کردند./950/پ202/الف
ارسال نظرات