۱۲ آبان ۱۳۸۹ - ۲۰:۳۷
کد خبر: ۸۹۴۷۶
عضو مجلس خبرگان رهبری:

اجرای صحیح طرح هدفمند کردن یارانه ها نیازمند مشارکت عمومی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گلستان اجرای طرح هدفمند کردن یارانه ها را یک جراحی اقتصادی بسیار مهم برای کشور دانست و گفت: اجرای صحیح این طرح نیازمند مشارکت عمومی است.
آيت الله نورمفيدي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان، امروز در دیدار با اعضای تعزیرات حکومتی استان با اشاره به قانون هدفمند کردن یارانه ها گفت: این قانون به دلیل درست نبودن مصرف کشور و وضعیت نامناسب کمک های یارانه ای به مردم اجرایی شده است.

وی با بیان این که مسأله اسراف و تبذیر در بینش و فرهنگ دینی و کتاب آسمانی ما به شدت مورد نکوهش قرار گرفته است، افزود: باید این فرهنگ در امت اسلامی به طور کلی نهادینه شود.

امام جمعه گرگان با بیان این که یارانه هایی که برای کمک به مردم پرداخت می شد یک هدف صحیحی نداشته است و به عنوان یک بیماری اساسی و ریشه ای در اقتصاد کشور ما ریشه دوانده بود، ادامه داد: با اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها این مسأله برطرف می شود.

آیت الله نورمفیدی با بیان این که افراد علاقه مند و دلسوز نظام باید از این برنامه پشتیبانی و در اجرای آن کمک کنند، گفت: باید در یک مجموعه ای این نظارت ها انجام شود.

وی خطاب به مسؤولان تعزیرات حکومتی افزود: برای اجرای این قانون باید روز به روز همبستگی شما بیشتر و قوی تر شود تا مردم نیز این همبستگی و هماهنگی را احساس کنند.

آیت الله نورمفیدی خواستار جدیت در مجموعه تعزیرات حکومتی شد و گفت: در این مجموعه باید جدیت، تصمیم و عزم دیده شود.

وی، افراط و تفریط را یکی از مسائل خطرناک در اجرای این قانون بیان کرد و افزود: مردم با دیدن افراط و تفریط به سمت عقب کشیده می شوند و در هر کاری لازم است که در حد اعتدال و معتدل حرکت شود و تا آن جایی که تخلف است جدی با آن برخورد کرد.

آیت الله نورمفیدی با بیان این که مسأله قیمت ها هم باید بسیار هوشمندانه مراقبت شود، گفت: قیمت ها باید به شکلی کنترل شود تا جرات نکنند قیمت ها را بالا ببرند.

وی افزود: اگر بالا رفتن قیمت ها و برخی تخلفات از سوی مسؤولان به صورت جدی بررسی و ریشه یابی شود و مردم جدیت مسؤولان را ببینند و با متخلفان به صورت جدی برخورد شود، آنان نیز ملاحظه می کنند.

نماینده ولی فقیه در گلستان به مردم توصیه کرد: یارانه های پرداختی از سوی دولت سبب بالا رفتن قیمت ها نشود و از این یارانه ها به جا استفاده کرده و صرف مسائل جزئی نکنند.

آیت الله نورمفیدی با بیان این که برای اجرای درست این قانون نباید مسائل و انتقادات شخصی وارد کار شود، افزود: با جهاد و همکاری و هماهنگی همه مجموعه، این کار بسیار بزرگ موفق اجرا و گام مهمی در پیشرفت و توسعه کشور و استان برداشته می شود./950/پ202/الف
ارسال نظرات