۰۶ آبان ۱۳۸۹ - ۰۹:۲۱
کد خبر: ۸۸۹۱۷
امام جمعه گرگان:

عمل به معارف و مفاهیم قرآنی موجب سعادت انسان ها می شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه گلستان، قرآن کریم را کتاب هدایت متقین دانست و گفت: معارف و مفاهیم قرآنی باید در زندگی اجتماعی و فردی همه انسان ها وارد شود.
نماينده ولي فقيه در گلستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان، عصر روز گذشته در سومین جشنواره بزرگ قرآنی خانواده های کارکنان ناجا در گرگان، با بیان این که محور همه مسائل ما قرآن است، گفت: حتی سنت رسول خدا و روایاتی که ما از ائمه معصومین(ع) داریم، در کنار قرآن است و هر دو میراث رسول خدا است.

وی معیار سنت و عترت را قرآن خواند و افزود: ائمه اطهار(ع) فرمودند؛ اخبار ما را عرضه بر قرآن بدارید و اگر موافق با قرآن بود بپذیرید و گرنه، قبول نکنید و مهم ترین محور دین، جامعه، زندگی، دنیا و آخرت ما قرآن است.

امام جمعه گرگان با بیان این که قرآن کریم مردم را به دو دسته تقسیم کرده است، ادامه داد: دسته اول کسانی هستند که با قرآن هیچ رابطه و انسی ندارند و با نهایت بی اعتنایی از کنار این کتاب آسمانی می گذرند و تلقی نگاهشان نسبت به قرآن یک نگاه ناصحیح است که خداوند متعال در قرآن کریم خطاب به این دسته فرموده است: مرگ آنها، مرگ سختی خواهد بود و در زمان مرگ وضع خیلی بدی دارند.

وی دسته دوم را متقین دانست و افزود: متقین آیات قرآن را خیر دانسته و آن را افسانه های پیشینیان نمی دانند و آن را کتاب و وحی الهی می دانند.

آیت الله نورمفیدی با بیان این که قرآن کتاب آسمانی ما است، در خصوص نگاه افراد نسبت به قرآن کریم گفت: قرآن فقط برای سر قبرها و مرده ها نیست بلکه هر چه هست خیر است.

وی افزود: کسانی که رابطه ای جدا از تلاوت و خواندن و ثواب با قرآن دارند، قرآن را به منظور آموختن و فهمیدن و عمل به آن تلاوت می کنند.

آیت الله نورمفیدی با تلاوت آیه ای از قرآن گفت: کسی که قرآن را تلاوت کند هم در این دنیا و هم در آخرت زندگی حسنه ای خواهد داشت.

وی افزود: کسانی که برداشت آنها از قرآن همچون متقین است، در زمان مرگ پاک، تمیز و پاکیزه از دنیا خواهند رفت و ملائکه نیز با آنها با احترام برخورد می کنند.

نماینده ولی فقیه در گلستان تصریح کرد: اگر با نگاه خیر به قرآن نگاه کنیم و قرآن را خیر دنیا و آخرتمان بدانیم، سبب وجود خیر در زندگی دنیا و آخرت خواهد شد.

وی تلاوت و قرائت را مقدمه و وسیله دانست و افزود: قرآن کتاب هدایت برای متقین بهترین راه هدایت و شفای دل، ایمان، اعتقاد، اخلاق و اعمال ما انسان ها است.

آیت الله نورمفیدی خطاب به حاضرین گفت: قرآن را بیشتر و با ترجمه و دقت بالا بخوانند و در معنای آن تدبر کنند./950/پ202/الف
ارسال نظرات