۰۵ آبان ۱۳۸۹ - ۱۰:۱۷
کد خبر: ۸۸۸۳۵
مشاور رسانه‌ای رییس جهاددانشگاهی خوزستان:

تشکیل اتاق فکر برای پاسخ به شبهات اعتقادی جوانان ضروری است

خبرگزاری رسا ـ مشاور رسانه‌ای رییس جهاددانشگاهی خوزستان، تشکیل اتاق فکر در راستای پاسخ به شبهات اعتقادی ودینی جوانان را ضروری دانست.
تشکیل اتاق فکر برای پاسخ به شبهات اعتقادی جوانان ضروری است
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، محمد چکشیان، مدیر فرهنگی دانشگاه شهیدچمران اهواز، روز گذشته در نشست کمیته دانشجویی ستاد برگزاری مراسم یوم‌الله 13 آبان و روز مبارزه با استکبار جهانی، اظهار داشت: بیش از دوازده برنامه به مناسبت روز ملی مبارزه با استکبار جهانی جمع‌بندی شده که شامل برگزاری همایش از سوی بسیج دانشجویی، برپایی نمایشگاه کتاب، نشریه، نمایشگاه عکس، توزیع بروشور و غیره است.

مدیر فرهنگی دانشگاه شهیدچمران اهواز، خاطر نشان کرد: البته جهاد دانشگاهی خوزستان پیشنهاد برگزاری میزگرد و مسابقه خاطره‌نویسی در این زمینه را ارائه کرده است. می‌توان با این موارد فضای عمومی را برای بزرگداشت روز 13 آبان آماده کرد.

همچنین در این نشست، رضا زاده‌دباغ، مدیر فرهنگی دانشگاه علوم‌پزشکی جندی شاپور اهواز، اظهار داشت: تهیه ویژه‌نامه‌ای را برای گرامی داشت این روز در نظر گرفتیم؛ همچنین برای حضور دانشجویان در تجمع روز 13 آبان می‌توان دانشجویان را با وسیله نقلیه از خوابگاه به محل تجمع منتقل کرد.

مدیر فرهنگی دانشگاه علوم‌پزشکی جندی شاپور اهواز، ابراز داشت: ایجاد یک فضای تبلیغاتی در سطح دانشگاه، دانشکده‌ها و خوابگاه‌ها در دستور کار ماست و هر کدام از نهادهای دانشگاهی مانند نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، بسیج، انجمن اسلامی دانشجویان مستقل هم برنامه‌هایی در این زمینه دارند.

مدیر فرهنگی دانشگاه علوم‌پزشکی جندی شاپور اهواز، دانشگاه شهید چمران را به عنوان محلی برای تجمع دانشجویان و دانشگاهیان در روز 13 آبان پیشنهاد داد.

محمدرضا روستایی، مشاور رسانه‌ای رییس جهاددانشگاهی خوزستان، نیز در این نشست گفت: در خصوص برنامه‌ها و مناسبت‌های ملی آن‌چنان که بایسته و شایسته است، نمی‌توانیم کار انجام دهیم؛ یکی از علل این امر به طور مثال مشکلات مالی است؛ در واقع همه نهادها به نوعی با این موضوع مواجه هستند.

مشاور رسانه‌ای رییس جهاددانشگاهی خوزستان، خاطر نشان کرد: اکنون در مسیری قرار گرفتیم که به صورت تکراری‌ همان شعار و برنامه‌ها را دنبال می‌کنیم. ما جامعه هدف را تا حدی فراموش کرده‌ایم؛ مشکلات عموم این جلسات نبود یک اتاق فکر است.

روستایی اظهار داشت: تشکیل اتاق فکری از افراد خاص و زبده ضروری است که مشغله اجرایی نداشته باشند؛ وقتی نگاه می‌کنیم می‌بینیم که آن‌قدر سوالات پاسخ داده نشده و شبهات در ذهن همگان وجود دارد که بیانگر ضرورت تشکیل اتاق فکر در این زمینه است.

همچنین محمد سبحانی، معاون پشتیبانی جهاد دانشگاهی خوزستان، در بخش دیگری از این نشست، اظهار داشت: ضروری است موضوع حوادث روز 13 آبان را پررنگ‌تر کنیم و در این زمینه بهانه دست دشمن ندهیم.

معاون پشتیبانی جهاد دانشگاهی خوزستان، به نقش مؤثر رسانه ملی در این زمینه اشاره و خاطر نشان کرد:  صدا و سیما به عنوان رسانه ملی با حضور در این جلسات برنامه‌های آنان را منعکس کند./945/پ203/س
ارسال نظرات