۰۴ آبان ۱۳۸۹ - ۱۴:۲۱
کد خبر: ۸۸۷۵۱

دانش آموزان بسیجی خوزستان با علمای این استان دیدار می‌کنند

خبرگزاری رسا ـ مسؤول بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان سپاه حضرت‌ولی‌عصر(عج) خوزستان گفت: دیدار با ائمه جمعه و علما سراسر استان از سوی دانش‌آموزان بسیجی و برگزاری پانصد یادواره شهید عزیزاللهی، از دیگر برنامه‌های گرامی داشت این هفته است.
محمدرضا علي‌شيرک، مسؤول بسيج دانش‌آموزي و فرهنگيان سپاه حضرت‌ولي‌عصر(عج) خوزستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، محمدرضا علی‌شیرک، مسؤول بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان سپاه حضرت‌ولی‌عصر(عج) خوزستان، صبح امروز در نشست مطبوعاتی گرامی داشت هفته بسیج دانش‌آموزی، اظهار داشت: به منظور انتقال تجربیات و ایثارگری، رشادت‌ها و جانفشانی نوجوانان و جوانان نسل‌های قبل انقلاب به قشر جوان و نوجوان امروز و براساس تأکیدات مقام معظم رهبری، به منظور گرامی‌داشت یاد و خاطره شهید فهمیده و شهدای دانش‌آموز هر ساله سازمان بسیج‌ دانش‌آموزی سپاه خوزستان با همکاری آموزش و پرورش استان از ششم تا سیزدهم آبان‌ برنامه‌های علمی، فرهنگی، تربیتی و ورزشی را اجرا می‌کند که اهم برنامه‌ها اعلام می‌شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: توجه ویژه به شناسایی و معرفی شهدای دانش‌آموز شاخص در هر شهر و استان از محورهای این برنامه است. در استان خوزستان شهدای محوری و شاخص زیادی چون شهید «بهنام محمدی»، شهیده «سهام خیام» و دیگر شهدای دانش‌آموز هستند که در حال بررسی و معرفی هستیم.

مسؤول بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان سپاه حضرت‌ولی‌عصر(عج) خوزستان، افزود: امسال شهید شاخص کشوری «مهرداد عزیزالهی» از شهدای دانش‌آموز استان اصفهان است؛ شهیدی که با سن نوجوانی آن مصاحبه محکم و دشمن‌شکن را در صحنه نبرد انجام می‌دهد، به دیدار امام می‌رود و دست امام را می‌بوسد.

علی شیرک ادامه داد: روز اول هفته بسیج دانش‌آموزی که روز پنجشنبه ششم ‌آبان‌ماه جاری می باشد و مراسم تجدید بیعت با شهدای عزیز دفاع مقدس و غبارروبی مزار شهدای گرانقدر است که با حضور دانش‌آموزان بسیجی صورت می‌گیرد که در اهواز توسط ناحیه امام‌علی(ع) برگزار می‌شود.

وی دیدار با خانواده‌‌های شهدا، جانبازان و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس به منظور بیان خاطرات و تجربیات نسل‌های گذشته انقلاب اسلامی و همچنین حضور منسجم و سازمان یافته دانش‌آموزان در مراسم عبادی سیاسی نماز جمعه را از برنامه های هفته بسیج دانش آموزی عنوان کرد.

علی شیرک خاطرنشان کرد: اجرای برنامه‌های ورزشی همگانی دو رهروان شهید فهمیده و کوهپیمایی ویژه دانش‌آموزان بسیجی، اجرای برنامه‌های طرح رهروان شهید فهمیده که به صورت مشترک با منطقه سوم دریایی در شهرستان‌هایی که رده‌های نیروی دریایی سپاه فعالیت دارند هندیجان، آبادان، ماهشهر، امیدیه، بندر امام(ره)، شادگان و خرمشهر اجرا می‌شود.

مسؤول بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان سپاه حضر‌ت ولی‌عصر(عج) خوزستان افزود: دیدار با ائمه جمعه و علما سراسر استان از سوی دانش‌آموزان بسیجی و برگزاری پانصد یادواره شهید عزیزاللهی، از دیگر برنامه‌های گرامی داشت این هفته است.

وی ادامه داد: اجرای مسابقات علمی و فرهنگی، با توجه به اهانت و جسارت دشمن شکست‌خورده و استبکار جهانی به قرآن، کتاب آسمانی مسلمانان مسابقه وبلا‌گ‌نویسی با عنوان «چگونگی فعالیت و جسارت استکبار جهانی در اهانت به قرآن کریم» برگزار می‌شود و دانش‌آموزان می‌توانند جهت ایجاد یک وبلاگ در فضای مجازی و سایت بسیج دانش‌آموزی در این مسابقه شرکت کنند؛

مسؤول بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان سپاه حضر‌ت ولی‌عصر(عج) خوزستان، اجرای صبحگاه مشترک و نواختن زنگ ایثار و شجاعت به صورت نمادین در مدارس استان و برگزاری نشست‌های سیاسی فرهنگی و جلیل از دانش‌آموزان نخبه و ممتاز بسیجی در سراسر استان از دیگر برنامه‌های این هفته عنوان کرد.

علی شیرک افزود: با توجه به نام‌گذاری سال 89، مسابقه نشریه دیواری با عنوان «همت مضاعف و کار مضاعف» نیز در مدارس استان برگزار می‌شود. تجلیل از دانش‌‌آموزان بسیجی که در کنکور موفق به کسب رتبه زیر هزار شده‌اند و ْآغاز مرحله اول مسابقات قرآن و عترت بسیج دانش‌آموزی در سراسر مدارس استان، برگزاری یادواره‌های شهدای دانش‌آموز در سراسر شهرهای استان از دیگر برنامه‌ها است.

وی اظهار کرد: راه‌اندازی پایگاه علمی بسیج به منظور شناسایی دانش‌آموزان مستعد در زمینه‌های علمی و فرهنگی و تقویت بنیه علمی آ‌نان و بازدید علمی دانش‌آموزان بسیجی از مراکز صنعتی و علمی استان و در روز آخر هفته بسیج دانش‌آموزی به منظور گرامی‌داشت روز 13 آبان که با عنوان روز «دانش‌آموز و مبارزه با استکبار جهانی» نامگذاری شده است دانش‌آموزان با حضور سازمان یافته در مراسم راهپیمایی روز 13 آبان شرکت خواهند کرد و برگزاری مسابقه نقاشی با موضوع «شیطان بزرگ» (دولت آمریکا) دشمن قرآن، دشمن کودکان» در این مراسم از مهم‌ترین این برنامه‌ها است.

مسؤول بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) خوزستان ابراز داشت: در کل استان خوزستان به این مناسبت 21 عنوان برنامه مهم اجرا می‌شود که برگزاری محافل قرآنی، مسابقات قرآن و عترت و یادواره‌های دانش‌آموزی و فرهنگیان از اهم آنها به شمار می‌رود./945/پ202/س
ارسال نظرات